تبیان، دستیار زندگی
شبكه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، با شعار «شبكه اجتماعی تبیان؛ سرای پاك ایرانیان»، امروز، سوم خردادماه، با حضور معاون شبكه های اجتماعی تبیان، جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه راه‌اندازی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه اجتماعی تبیان راه اندازی شد

شبكه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، با شعار «شبكه اجتماعی تبیان؛ سرای پاك ایرانیان»، امروز، سوم خردادماه، با حضور معاون شبكه اجتماعی تبیان، جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه راه‌اندازی شد.

زهره حسینی

به گزارش روابط عمومی، فاز اول شبكه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، با شعار «شبكه اجتماعی تبیان؛ سرای پاك ایرانیان»، امروز سوم خردادماه، طی مراسمی با حضور «فاطمه غفوری» مدیر شبكه اجتماعی تبیان، «زهره حسینی» معاونت شبكه های اجتماعی تبیان، «محمدرضا واحدی» مدیر فنی سایت تبیان و جمعی از اصحاب رسانه، در محل سالن كنفرانس مؤسسه تبیان راه‌اندازی شد.

بنابر این گزارش، فاز اول شبكه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، با شعار «شبكه اجتماعی تبیان؛ سرای پاك ایرانیان» با هدف ایجاد عرصه‌ای برای تعاملات مجازی فراخور شأن فرزندان ایران اسلامی و متناسب با فرهنگ متعالی ایرانی ـ اسلامی، هم‌زمان با ولادت كوثر پیامبر، حضرت زهرا(س)، آغاز به كار كرد.

شیوه فعالیت شبكه اجتماعی تبیان همانند سایر شبكه‌ها بوده و تبیان كوشیده است تا به‌گونه‌ای عمل كند تا اعضا بتوانند با استفاده از كاربری آسان این شبكه به راحتی با آن انس بگیرند. این شبكه با پایگاه اینترنتی تبیان كاملاً در ارتباط و عضویت هر دو یكسان است. از قابلیت‌های این شبكه اجتماعی آن است كه اعضای تبیان بدون نیاز به عضویت جدید می‌توانند در شبكه نیز فعالیت كنند با سهولت محتوای تبیان را به اشتراك بگذارند.

«زهره حسینی» معاونت شبكه های اجتماعی تبیان در مراسم راه‌اندازی شبكه اجتماعی تبیان، پتانسیل موجود در پایگاه تبیان و كاربران آن و نیز كمبود فضایی برای به‌اشتراك‌گذاری محتویات و علاقه‌مندی‌های كاربران را از عوامل راه‌اندازی این شبكه ذكر كرد.

فاطمه غفوری

وی همچنین به مدل‌های غربی موفق شبكه‌‌های اجتماعی مجازی غربی اشاره كرد و مهم‌ترین وجه تمایز شبكه اجتماعی تبیان نسبت به آن شبكه‌ها را نگاه بومی و اسلامی تبیان و پاك و امن بودن آن برشمرد.

حسینی با اشاره به این‌كه فاز اول این شبكه با ایجاد شجره ‌نامه خانوادگی تبیان در آذرماه سال گذشته راه‌اندازی شد، گفت: هدف از اجرای برنامه شجره‌نامه خانوادگی پیوند و ارتباط اعضای خانواده در محیطی امن و پاك بود كه با استقبال كاربران مواجه شد و 14 هزار گره خانوادگی ایجاد شد.

معاون شبكه های اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، با تأكید بر امنیت و سلامت فضای این شبكه اجتماعی نسبت به نمونه‌های غربی آن، بیان كرد: شبكه تبیان در واقع جامعه مجازی شبیه‌سازی ‌شده همان زندگی واقعی افراد است و در واقع كوشیده است تا به هویت واقعی افراد بها بدهد؛ این شبكه به اعضای خود امكان می‌دهد تا در محیطی امن، به اتفاق خانواده خود حضور یابند و این امنیت را به دیگر اعضای حاضر در این شبكه تسری دهند.

حسینی با اشاره به شبكه‌های اجتماعی موجود در این طرح عنوان كرد: در شبكه اجتماعی تبیان افراد می‌توانند با توجه به نوع ارتباطات خود، واقعیت‌های جامعه خود را در ریزشبكه‌هایی مانند شبكه‌ خانوادگی، هم‌محلی، هم‌مدرسه‌ای، هم‌مسجدی‌، هم‌دانشگاهی و مانند آن شبكه‌ها شبیه‌سازی ‌كنند.

محمد رضا واحدی

معاون شبكه های اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با اشاره به برخی دیگر از امتیازات شبكه مجازی تبیان اظهار كرد: گردش محتوایی در شبكه اجتماعی تبیان كم‌نظیر است و با محتوای غنی سایت تبیان سازگاری دارد و كاربر می‌تواند محتوای مورد نظر خود را از پایگاه تبیان برای دیگران به اشتراك بگذارد.

وی حفظ هویت واقعی افراد در این شبكه را مهم‌ترین استراتژی شبكه اجتماعی تبیان دانست و افزود: در فاز اول این شبكه سعی شده است تا افراد شناخته شده و كسانی كه سال‌ها عضو تبیان بوده‌اند به عضویت درآیند و این امر خود به حفظ هویت واقعی افراد و تفاوت نداشتن شخصیت حقیقی و مجازی آنان كمك می‌كند.

در مراسم راه‌اندازی شبكه اجتماعی تبیان، «فاطمه غفوری» مدیر شبكه اجتماعی تبیان نیز با بیان این‌كه پایه فعالیت شبكه اجتماعی تبیان اعتماد به

پیام حسن زاده

كاربران تبیان است، درباره قسمت‌های مختلف این شبكه، مختصات اجرایی آن و شرایط و چگونگی حضور و فعالیت كاربران در آن به ایراد سخرانی پرداخت.

همچنین «محمدرضا واحدی» مدیر فنی سایت تبیان درباره برخی از مختصات فنی و پیام حسن‌زاده مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تیبان نیز درباره تاریخچه تبیان و برخی از فعالیت‌های انجام شده در آن توضیحاتی ارائه كردند.

تصاویر مراسم رونمایی از شبکه اجتماعی تبیان

رونمایی از شبکه اجتماعی تبیان؛ سرای پاک ایرانیان

تنظیم: هومن بهلولی