تبیان، دستیار زندگی
ما هم اندروید و هم آی.او.اس و هم دستگاه های مبتنی بر این دو را دوست داریم. اما همانطور که اندروید مزیت های خودش را دارد، آی.او.اس هم مزایای بزرگی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ده راه iOS برای غلبه بر اندروید (1)


ما هم اندروید و هم آی.او.اس و هم دستگاه های مبتنی بر این دو را دوست داریم. اما همانطور که اندروید مزیت های خودش را دارد، آی.او.اس هم مزایای بزرگی دارد.

قبل از هر چیز لازم است توضیح دهیم که هر دو سیستم عامل ویژگی ها و ضعف های خاص خود را دارند. البته هر دو جزء سیستم عامل های قوی در موبایل ها محسوب می شوند و اصلا به همین دلیل است که گرایش به اسمارتفون ها در میان مردم در چند سال اخیر بیشتر شده است. اما در مورد انتخاب بین این دو باید گفت که شما باید با توجه به نوع کاربری و علایق و سلایق خود دست به انتخاب بزنید. پس طبیعتا چون علایق و سلایق هر فرد با دیگری فرق دارد، دلایل انتخاب های مان دامنه ای خواهد داشت به وسعت تعدادمان! مطالب مقایسه ای هم در این راستا تهیه می شوند که برتری های هر یک از این سیستم عامل ها بر رقیبانشان را بفهمیم و با توجه به کاربرد هایمان، دست به انتخاب بهتری بزنیم. مطمئنا بیان تمامی نقاط ضعف و قوت این رقیبان تنگاتنگ، در این مطلب نمی گنجد. پس در بخش نظرات، می توانید با ایده های مفید خود، به غنی تر شدن مطالب کمک کنید. اما مطمئنا مجادله مشکلی را حل نخواهد کرد و بررسی منطقی به همه کمک می کند تا بهترین را انتخاب کنید. ادامه مطلب را از دست ندهید.

فروشگاه مدیا ی آیتیونز

ده راه ios برای غلبه بر اندروید(1)

هنگامی که آی.او.اس هنوز اجازه ی همگام سازی بی سیم را به شما نمی داد، شما حداقل می توانستید از شبکه وای-فای یا سایر کانکشن های بی سیم برای خرید و دانلود موزیک، ویدئو و کتاب استفاده کنید. زمانی که اندروید هنوز از ارائه سرویس مدیا آمازون بهره مند نشده بود، اپل دسترسی شما را به یک کتابخانه عظیم از انواع سرگرمی ها تامین می کرد و شما می توانستید فقط با چند کلیک، کار پرداخت را انجام دهید. هر چیزی که شما می خرید، مستقیما به اپلیکیشن مربوطه ارسال می شود و هنگامی که آی دیوایس را به کامپیوتر متصل می کنید، همه ی دانلود های شما به کامپیوتر منتقل می شوند. این فرایند واقعا یک پارچه و راحت است. خریدن مدیا برای دستگاهتان از این بهتر نمی تواند باشد! البته به شرطی که در ایران نباشید. اینجا کاربران بسیار محدودی دسترسی به این امکان بزرگ دارند.

البته بعضی آمازون را به دلایل بسیاری به آیتیونز ترجیح می دهند. اما ما داریم از فرایند اجرایی آیتیونز صحبت می کنیم و نه قیمت و سایر موارد . . .

ایر پلی (پخش هوایی)

ده راه ios برای غلبه بر اندروید(1)

هم اکنون جایگزین های بسیاری برای ویژگی ایر پلی وجود دارد. اما نکته این جاست که ایر پلی با ظرافت و دقت بسیار و به طور کاملا مستقیم عمل می کند. اگر هنوز اپل اکوسیستم خانه شما را به خود منحصر نکرده است، ممکن است ایرپلی برای شما چندان مفید به نظر نرسد. اما باید بدانید که راه های بسیاری برای ایجاد قابلیت پخش ایرپلی در سایر دستگاه ها وجود دارد. پس شما می توانید فقط با چند لمس مختصر، از ایرپلی استفاده نمایید. استریم ویدئو در ایر پلی واقعا عالی است و در حال حاضر شما نمی توانید جایگزینی به خوبی ایرپلی برای اندروید پیدا کنید.

آیفون یابی

ده راه ios برای غلبه بر اندروید(1)

جایگزین هایی برای قابلیت Find My iPhone (آیفون مرا بیاب) در اندروید وجود دارد. اما نکته این جاست که این قابلیت قبلا بهترین گزینه ی پولی برای پیدا کردن دستگاه تان بود. اما اکنون پیدا کردن آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ با استفاده از این سرویس رایگان می باشد. سرویس Mobile Me واقعا بهترین است. استفاده از آن ساده بوده و پیدا کردن آی دیوایس با آن راحت است. حتی مواردی بوده که این سرویس در به دام انداختن مجرمان نیز به مردم کمک کرده. پس این سرویسی است که کاملا به کارتان خواهد آمد و در عین حال بابت استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچ پولی نخواهید داشت. گزینه ی مشابه بهتری سراغ دارید؟

سیستمی با پشتیبانی بهتر

ده راه ios برای غلبه بر اندروید(1)

اگر تلفن اندرویدیتان خراب شود چه می کنید؟ پاسخ های محدودی برای این سوال وجود دارد. اما بیشتر وقت ها باید به شرکت سازنده مراجعه کنید. خب، تیم پشتیبانی با انواع و اقسام دستگاه ها طرف هستند. در نتیجه شاید بر دستگاه شما تسلط کاملی نداشته باشند. در بدترین شرایط شاید حتی تا مدتی نتوانند به شما کمک بکنند.

در مورد آیفون و سایر آی دیوایس ها چطور؟ شما می توانید دستگاهتان را به اپل استور ببرید یا با "پشتیبانی فناوری اپل" تماس بگیرید. گاهی اوقات می توانید یک قرارداد Genius Bar هم با اپل برقرار کنید تا در صورت خرابی دستگاه، اپل فورا مشکل شما را حل کند. (البته با فرض این که مشکل سخت افزاری وجود نداشته باشد.)

حتما می دانید که فرایند پشتیبانی از دستگاه ها چقدر خسته کننده است. اما اپل در این مورد با همه فرق دارد. بنابر این، اگر تیم پشتیبانی اپل بهترین نباشد، قطعا یکی از بهترین ها است.

البته اگر در ایران زندگی می کنید، باید از این مورد صرف نظر کنید!

مدیریت و طول عمر باتری بهتر

ده راه ios برای غلبه بر اندروید(1)

در چند سال گذشته، اپل شروع به در نظر گرفتن عمر باتری به عنوان یکی از مهمترین قسمت محصولاتش نموده است. این مساله مخصوصا در آیپد مشهود است. شاید بتوان گفت که نسبت باتری به آیپد؛ برابر است با نسبت آب به بدن انسان! وقتی این مساله را با تاکتیک های مدیریت باتری اپل جمع ببندید، علت عمر فوق العاده ی باتری آن معلوم می شود. زمانی که عدم مولتی تسکینگ روی محصولات اپل برطرف شد؛ عده ای گمان می کردند که عمر باتری کاهش خواهد یافت. البته وقتی دستگاهتان به دلیل کمبود باتری خاموش شود، دیگر نمی توان خیلی به مولتی تسکینگ دل بست. اما سری کنونی آی دیوایس ها این توانایی را دارند که ضمن انجام مولتی تسکینگ، شما را در تمام روز (یا حتی بیشتر از آن) با باتری خود یاری دهند.

ادامه دارد....

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از نارنجی