تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از مسئولین مدرسه علاقه مندند که دانش آموزان در یک روز که فارغ از درس و امتحان و اضطراب هستند، به دور هم جمع شده و خاطرات گذشته را مرور کنند تا بقیه بچه ها از تجربیات یکدیگر استفاده نمایند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز آخر مدرسه

متن مجری

سلام بر مربیان پرورشی عزیز و دانش آموزان

آخرین روز مدرسه

این روزها که بیشتر بچه ها مشغول امتحان دادن هستند و برخی از آن ها مدرسه خود را تمام کرده اند، بسیاری از مسئولین مدرسه علاقه مندند که دانش آموزان در یک روز که فارغ از درس و امتحان و اضطراب هستند، به دور هم جمع شده و خاطرات گذشته را مرور کنند تا بقیه بچه ها از تجربیات یکدیگر استفاده نمایند.

حتما برای این گردهمایی، یک متن مجری مناسب برای شما مسئول مدرسه مفید خواهد بود، در این جا متنی کوتاه برای شما در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانید از آن بهره جویید.

یک سال تحصیلی دیگر هم به پایان رسید، با خاطرات تلخ و شیرین.

باز تابستان شده، یادش به خیر انگار همین چند وقت پیش بود که با هم این شعر را زمزمه می کردیم؛

باز پائیز است و روز اول مهر آمده است

یاد من را یاد اولین درس آمده است

بس شتابان همره مادر بسوی مدرسه

میدویدم گوئیا هنگام بازی آمده است

به جاست امروز از دبیران و معلمان دلسوزمان تشکر کنیم .

آخرین روز مدرسه

ای معلم، ای که جواهر كلامت را بر سطحی از تاریكی پاشاندی تا معرفت بگسترانی و رنگ رنگ بهار را هدیه كنی. تو بهار مكرری كه با حضور حیات بخش خویش زمستان نادانی را پایان میدهی. به سخن كه می ایستی پنجره ای از امید می گشایی. دغدغه ات همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا، مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ و ارزشهای دینی و میهنی فراهم نگردد. وقتی كشتی عمر انسانی از مسیر مدرسه عبور می كند دستان تو لبریز از فانوس می شود و از امواج سهمگین ایام، عبورش می دهی و چون نسیمی كه كشتی را به سمت ساحل سعادت و خجستگی هدایت می كند بر بلند ای كلمه می ایستی و «دیدارآشنا» را مژده اش میدهی.

در این جا می توانید برای تقدیر و تشویق دانش آموزان از متن زیر استفاده نمایید.

آخرین روز مدرسه

و تو ای دانش آموز چشمانت آسمانی صاف، دلت غنچه ای است که آماده شکفتن است و دلت دریایی، تو آغازی، شروع یک خط، ادامه ی یک راه، ادامه یک خط تابی نهایت، تو همانی که دیگر مسافران پشت سرت هستند .

در این مقطع حساس، از رهنمون بزرگان بی بهره نباش، بیندیش و با نشاط  حرکت کن..


مرکز یادگیری تبیان - فرآوری و تنظیم: نوربخش