تبیان، دستیار زندگی
ناصر حجازی دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران و تیم استقلال ساعت 10:55 دقیقه صبح دوشنبه به دلیل بیماری سرطان ریه در بیمارستان کسری تهران درگذشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهارات بزرگان فوتبال در مورد حجازی


ناصر حجازی دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران و تیم استقلال ساعت 10:55 دقیقه صبح دوشنبه به دلیل بیماری سرطان ریه در بیمارستان کسری تهران درگذشت...


نفرین بر سرطان! نفرین بر مرض لاعلاجی كه پیر و جوان نمی شناسد، نفرین بر مرضی كه بر جان ناصر حجازی، اسطوره فوتبال ایران افتاد. اسطوره ای كه اعتبارش را از مردم گرفت و تا آخرین روزهای عمر فراموش نكرد، محبوبیتش را مدیون چه كسانی است.

ناصر حجازی از یك سال و نیم پیش با این بیماری مهلك دست و پنجه نرم می‌كرد و جمعه در حین تماشای بازی استقلال و پاس دوباره بیماری‌اش عود كرد و به بیمارستان منتقل شد. او امروز ظهر در سن 62 سالگی درگذشت.

با از دست دادن ناصر حجازی فوتبال ایران رخت سیاه به تن کرده است و تمامی اهالی فوتبال و مردم را در سوگ از دست دادن خود قرار داده است.

اظهارات اهالی ورزش پس از فوت ناصر حجازی را می توانید در زیر بخوانید:

حجازی

چشم و چراغ فوتبال ما خاموش شد

علی پروین پس از درگذشت ناصر حجازی گفت: امروز، روز بدی برای من است چون چشم و چراغ فوتبال ما خاموش شد.

علی پروین در گفت‌وگویی درباره درگذشت ناصر حجازی اظهار داشت: زبانم قاصر است. او چهره محبوب و مثال زدنی در ورزش ما بود و همیشه تصور می‌كنم كنار او ایستاده‌ام و یا با ناصر در حال رقابت هستم.

وی افزود: این ضایعه را به تمام مردم ایران، جامعه فوتبال و عاشقان حجازی و همچنین خانواده‌اش تسلیت عرض می‌كنم. غم از دست دادن حجازی خیلی سخت است و نمی‌دانم چطور باید این مسئله را تحمل كرد.

پروین خاطرنشان كرد: خدا ناصرخان را بیامرزد و انشاءالله جای او در بهشت است. امیدوارم قدر پیشكسوتان و امثال حجازی را بیشتر بدانیم. همه باید بدانند ناصر حجازی چه كسی بود و چه خدمت‌های بزرگی به فوتبال این مرز و بوم كرد. در زمانی كه شاید خیلی‌ها پشت به این مملكت كردند ناصر حجازی ماند و مثل شیر، یار و یاور فوتبال كشور ما بود.

حجازی

دایی: زبانم نمی‌چرخد چیزی بگویم

سرمربی پرسپولیس گفت: حجازی حق زیادی به گردن من دارد و نمی‌دانم چه حرفی باید درباره درگذشت او به زبان بیاورم.

علی دایی كه پس از تماس تلفنی متوجه درگذشت ناصر حجازی شده بود با صدایی بغض كرده و در حالی كه گریه می‌كرد گفت: به خدا نمی‌دانم چه بگویم و زبانم نمی‌چرخد كه حرف بزنم. ناصر خان گردن من زیاد حق داشت و هیچ وقت یاد و خاطره او را فراموش نمی‌كنم.

وی افزود: به تمام مردم ایران كه ناصر حجازی را دوست داشتند تسلیت می‌گویم. این غم بزرگی برای فوتبال ما است كه قبول كردنش سخت است. به خانواده او نیز تسلیت عرض می‌كنم. حجازی یك اسطوره بود كه در فوتبال ما كمتر از این گونه افراد پیدا می‌شود.

حجازی

قطبی: او الگوی ورزشی ام بود

سرمربی اسبق تیم ملی ایران و پرسپولیس درگذشت ناصر حجازی را تسلیت گفت.

افشین قطبی پس از اطلاع از خبر درگذشت اسطوره فوتبال ایران در تماس تلفنی با حاج‌باقر، مدیربرنامه‌هایش در ایران اظهار داشت: از درگذشت ناصر حجازی بسیار متاسفم و با خانواده‌اش ابراز همدردی می‌كنم. حجازی اسطوره ورزش ایران و یكی از الگوها و اخلاق ورزشی‌ام در دوران كودكی بود. متاسفم كه او فوت كرد و همه ما را تنها گذاشت. امیدوارم قدر پیشكسوتان را بیشتر بدانیم و تا زمانی كه زنده‌اند برایشان ارج و منزلت قائل شویم.

وی كه اكنون سرمربی تیم شیمیزوی ژاپن است، افزود: خودم را در این مصیبت با خانواده ناصر حجازی شریك می‌دانم.

کریمی: از این به بعد حسرت ندیدن او را می‌خوریم

حجازی

علی كریمی گفت: دوست ندارم كه فقدان ناصر حجازی را باور كنم.

بازیكن تیم ملی فوتبال پس از انتشار درگذشت ناصر حجازی، در مورد این اسطوره فوتبال به ایسنا گفت: در شرایط روحی مناسبی نیستم و خیلی نمی توانم در مورد این اتفاق حرف بزنم، چون نه تنها باورش سخت است، بلكه اصلا دوست ندارم فقدان ناصرخان حجازی را باور كنم.

علی كریمی در ادامه گفت: هفته گذشته با سعید رمضانی داماد ایشان هماهنگ كردم كه به عیادتش بروم، قرار ما هم شد روز شنبه گذشته، اما متاسفانه ناصرخان یك روز قبل از آن به بیمارستان منتقل شده بود، به هر حال یك بزرگ و اسطوره دیگر از جمع فوتبالی‌ها جدا شد و از این به بعد ما باید حسرت ندیدن او را بخوریم.

كریمی در پایان گفت: من به سهم خود درگذشت اسطوره فوتبال كشورمان را به خانواده‌ محترمش، جامعه ورزش و مردم عزیز كشورم تسلیت می‌گویم.

منصوریان: نمی توانم باور کنم

سرمربی تیم فوتبال امید ایران گفت: من شاگرد حجازی بودم و نمی‌توانم مرگ این اسطوره را باور كنم.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علیرضا منصوریان درگذشت ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران را به خانواده آن مرحوم، همه پیشكسوتان،بازیكنان و طرفداران تیم استقلال و در كل جامعه فوتبال ایران،تسلیت گفت.

وی در حالی كه صدایش گرفته بود گفت: من شاگرد مرحوم حجازی بوده ام و در این لحظات واقعا درگذشت این پیشكسوت بزرگ فوتبال ایران را باور نمی كنم.

وی گفت: كادر فنی و سرپرستی تیم امید درگذشت این اسطوره را به جامعه فوتبال تسلیت می گوید. صبح روز چهارشنبه تیم امید تمرین نخواهد داشت و در مراسم تشییع مرحوم ناصر حجازی شركت خواهد كرد.

فرآوری : حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منابع: فارس ، ایسنا