تبیان، دستیار زندگی
حمید رضا حاجی بابایی در باره بازنشستگی پیش ار موعد فرهنگیان آموزش و پرورش، گفت: با توجه به مصوب شدن قانون بودجه امسال، هیچ گونه اعتبار و ردیف پولی برای بازنشستگی پیش از موعد در نظر گرفته نشده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاجی بابایی عنوان کرد:

امسال ، سالی طلایی برای آموزش و پرورش آرشیو شد

حاجی بابایی؛ وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ، سالی طلایی برای آموزش و پرورش است.

حمید رضا حاجی بابایی در باره بازنشستگی پیش ار موعد فرهنگیان آموزش و پرورش، گفت: با توجه به مصوب شدن قانون بودجه امسال، هیچ گونه اعتبار و ردیف پولی برای بازنشستگی پیش از موعد در نظر گرفته نشده است و به ما اعلام شده تا از محل صرفه جویی این کار انجام شود که آموزش و پرورش هم 2 نوع اعتبار بیشتر ندارد که یکی حقوق معلم و دیگری سرانه مدارس است و در هیچ کدام از این اعتبارات نمی توانیم در جهت بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان صرفه جویی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نکته ای که در این جا وجود دارد اینکه اگر کسی به صورت پیش ار موعد بازنشسته بشود به جای او نمی توانیم نفر جدید استخدام کنیم و برای بازنشسته کردن هر نفر نیز به 35 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که مقداری به سازمان بازنشستگی برای کسری و مقداری هم برای پاداش پایان کار باید پرداخت شود.

وی اضافه کرد: اگر سهامی در اختیار ما قرار داده بشود آن را تبدیل کرده و کسانی که سعب العلاج هستند و توانایی کار کردن ندارند را بازنشسته و مشکل آن ها را حل خواهیم کرد که در حال حاضر منتظر هستیم اگر این سهام را در اختیار ما قرار دهند این کار را انجام خواهیم داد و اگر این سهام در اختیار ما قرار نگیرد نمی توانیم کسی را بازنشسته کنیم و بعد از یک سال و نیم پاداش آن را پرداخت کنیم که این شکستن روحیه معلم خواهد بود.

*نحوه ثبت نام و نظارت بر شهریه مدارس غیر دولتی

وی درباره شهریه مدارس غیردولتی و نحوه ثبت نام این مدارس، افزود: یک معاونت تحت عنوان مشارکت های مردمی و خانواده کار نظارت بر مدارس غیر دولتی را به عهده دارند و یک بخشنامه در حال آماده سازی در خصوص رده بندی این مدارس داریم و شهریه هایی که باید دریافت کنند که به زودی ابلاغ خواهیم کرد زیرا شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کرده است و تمامی کارهای آن در حال طی شدن است.

دبیر

وی تصریح کرد: بعضی از مدارس بدلیل داشتن فوق برنامه های بیشتر با اولیا به یک توافقاتی می رسند که ما خیلی در آن قسمت نمی توانیم ورود پیدا کنیم اما در قسمتی که قانون باید اجرا بشود و ارائه قانون باشد ورود پیدا کرده و نظارت می کنیم که  در سراسر کشور بیشتر مدارس رعایت می کنند و حتی بعضی از مدارس هم در حد قانون شهریه دریافت نمی کنند ولی تعدادی از مدارس وجود دارند که اعتراضات به آن ها بر می گردد که اخیرا مقرر شد با مسئولین آنها جلسه ای برگزار شود تا یک همکاری دو جانبه با توجه به خواسته های مردم را بتوانیم انجام دهیم.

*نبود اعتبارات کافی علت پرداخت نشدن سبد فرهنگیان در نوروز بود.

حاجی بابایی همچنین درباره سبد کالای نوروز که فرهنگیان  اظهار می کنند دریافت نکرده اند، افزود: سبد کالا قرار بود که به تمام کارمندان ارائه شود و اعلام شد اما چون اعتباری در این زمینه پیش بینی نشده بود این کار انجام نشد که خیلی از وزارتخانه ها نتوانستند این مبلغ را در اختیار کارمندان قرار دهند.

وزیر آموزش و پرورش درباره آموزشکده های فنی و حرفه ای نیز بیان داشت: وزیرعلوم ابلاغ کردند و این ماه ثبت نام انجام گرفت و آزمون نیز بزودی انجام خواهد شد.

*سال طلایی برای آموزش و پرورش

حاجی بابایی امسال را سال طلایی برای آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: امسال هم بدلیل داشتن اعتبارات کافی و هم بدلیل حرکت عظیم خیرین در راه ساخت فضاهای آموزشی برای آموزش و پرورش یک سال طلایی است.

وی اضافه کرد: امسال در کشور 450 جشنواره خیرین را خواهیم داشت و شایان ذکر است که جشنواره ها بیش از توان ما در کشور برگزار می شوند و بدلیل کار بسیار سخت آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این کار را انجام  و کمک خیرین مدرسه ساز را نیز طلب می کند.


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان - تنظیم: نوربخش