تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل آموزش دبستانی وزارت آموزش گفت: معلمان باید تلاش کنند تا خط فکری آن ها به سمت خلاقیت برود و زمینه بروز خلاقیت را در دانش آموزان فراهم کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خلاقیت و دانش آموزان

نقش معلم در شكوفایى خلاقیت (قسمت اول)

مدیر کل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش:

زمینه بروز خلاقیت در دانش آموزان باید فراهم شود

خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش دبستانی وزارت آموزش گفت: معلمان باید تلاش کنند تا خط فکری آن ها به سمت خلاقیت برود و زمینه بروز خلاقیت را در دانش آموزان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علیرضا رحیمی در اختتامیه مرحله استانی جشنواره علمی علوم تجربی جابر بن حیان، وی‍ژه دانش آموزان مقطع ابتدایی، در مشهد با بیان این مطلب گفت: معلمین باید بیشترین اهمیت را به سطح کلاس و مدرسه اختصاص دهند زیرا عموم دانش اموزان را تحت پوشش قرار می دهد.

کودک و خلاقیت

رحیمی هدف از جشنواره جابر بن حیان را بروز مهارت های خواندن، نوشتن، خلاقیت و کار گروهی در دانش آموزان دانست و تصریح کرد: استقلال فکری و مسئله محور بودن دانش آموز مد نظر ماست.

وی با اشاره به رویکرد قرآنی این جشنواره علمی گفت:‌در دوره ابتدایی بهترین شیوه آموزش، اموزش عینی و عملیاتی است زیرا با ویژگی های انسان و مبانی فکری و دینی منطبق است.

موانع خلاقیت در محیط خانواده

رحیمی همچنین این پروژه علمی را یک اقدام معمول و آشکار در نظام آموزشی دانست و اظهار داشت:  جابر بن حیان یک جشنواره بدیع و تازه نیست زیرا تمام روش های آموزشی و تربیتی باید بر پایه خلاقیت باشد.

گفتنی است از مجموع 1025 آموزشگاه خراسان رضوی که این طرح را اجرا کردند تعداد 7 هزار و 908 پروژه به مرحله استانی راه پیدا کردند.

منبع: خبرگزاری پانا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تنظیم: نسرین صادقی