تبیان، دستیار زندگی
وحید صدوقی - مدیر عامل همراه اول - در نشست خبری درباره خدمات جدید همراه اول و گسترش خدمات توضیحاتی داده که در زیر می خوانیم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوشش کامل همراه اول در مترو


وحید صدوقی - مدیر عامل همراه اول - در نشست خبری درباره خدمات جدید همراه اول و گسترش خدمات توضیحاتی داده که در زیر می خوانیم


وحید صدوقی

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: توسعه ظرفیت GPRS را در اردیبهشت‌ماه یعنی ماه جاری در دست داریم و قرار است برای 20 میلیون مشترک ظرفیت GPRS ایجاد کنیم و ظرفیت IN  نیز از 20 میلیون به 40 میلیون ارتقاء خواهد یافت.

وحید صدوقی - مدیر عامل همراه اول - در نشست خبری با بیان این که در پایان سال 89 همراه اول پوشش شهری صد درصدی داشته است گفت: ‌پوشش جمعیتی همراه اول 95 درصد و پوشش روستایی 69 درصد بود.

وی افزود: پوشش جاده‌های اصلی در سال 89، 98 درصد، پوشش جاده‌های فرعی 75 درصد، پوشش مسیرهای ریلی 82 درصد و کل پوشش جاده‌ای 88 درصد و پوشش رومینگ با 266 اپراتور در 110 کشور است هم‌ چنین رومینگ روستایی با 35 هزار و 346 روستا در 20 استان است و مراکز پیامک در سال 89 تعداد 10 مرکز بود.

او افزود: در‌ فاز چهارم توسعه شبکه رادیویی، شش هزار و 83 سایت را در برنامه داشتیم که 81 درصد عملیات عمرانی آن انجام شد و 15 درصد سایت‌ها نیز راه اندازی شدند.

وی گفت: برنامه توسعه شبکه همراه اول در سال 90 شامل برنامه توسعه شبکه رادیویی است که در این زمینه ادامه پروژه فاز چهارم توسعه شبکه رادیویی را خواهیم داشت و پروژه تدوین طرح گذار به شبکه‌های نسل آتی و اجرای طرح پایلوت و پروژه بهره‌برداری از سایت‌های بی.تی.اس متحرک به منظور جذب ترافیک‌های شناور از جمله کارهایی است که انجام خواهیم داد.

مدیر عامل همراه اول افزود: امسال جذب 10 میلیون مشترک فعال را پیش‌بینی کردیم و استقرار ساختار جدید بازاریابی را در دست داریم.

صدوقی هم‌چنین در بخشی از سخنان خود درباره خطرساز نبودن امواج بی.ام.اس گفت: بارها در این رابطه گزارشاتی عنوان شده و برخی تصور می‌کنند این تشعشعات ضرر دارد، در صورتی که بارها وزارت علوم و سازمان انرژی اتمی مطالبی دررابطه با بی‌خطر بودن این امواج ارائه داده بودند اما برخی این موضوعات را مطرح می‌کنند اما آن‌ها باید بگویند که آیا این موضوع دغدغه شخصی است و یا مستندات و موارد حقوقی را اعلام کنند.

صدوقی گفت: برنامه توسعه شبکه همراه اول در سال 90 شامل برنامه توسعه شبکه رادیویی است که در این زمینه ادامه پروژه فاز چهارم توسعه شبکه رادیویی را خواهیم داشت

او در ادامه با بیان این که کیفیت مراکز پیامک در حال افزایش و آمار پیام‌هایی که به مقصد نمی ‌رسند همچنان در حال کاهش است گفت: ما سال قبل حدود 10 درصد پیام‌های ناموفق داشتیم که این میزان در حال کاهش است و درحال حاضر حدود 98.39 درصد پیام‌ها با موفقیت ارسال می‌شوند.

در ادامه محمدمهدی عطوفی - معاون همراه اول - با بیان این‌ که مبین نت که اولین اپراتور سراسری وایمکس است از اواسط سال شبکه ‌اش در سطح مراکز استان‌ها و فرمانداری‌ها گسترش می دهد گفت: در حال حاضر سرویس آن در مرکز 30 استان ارائه می‌شود و در آینده با توسعه شبکه مبین نت به عنوان یکی از ابزارهای ارائه پهنای باند وسیع در کنار همراه اول خواهد بود و با عنوان یکی از سرویس‌های پهنای باند وسیع در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

همچنین رضوی - معاون همراه اول در پاسخ به سوالی درباره با پوشش همراه اول در مترو گفت: این کار به سرعت در حال انجام و توسعه است که امیدواریم با اقدامات انجام شده، ظرف دو ماه آینده پوشش کامل مترو را داشته باشیم.

در ادامه صدوقی در درباره زمان راه‌اندازی سرویس تماس‌های ناموفق اظهار کرد: این سرویس درحال حاضر فعال است و اگر مشترکان متقاضی دریافت این سرویس هستند، می‌توانند آن را فعال کنند و به محض افزایش درخواست توسعه نیز انجام می‌شود.

رضوی درباره پوشش مناطقی مثل پل گیشا و بلوار فردوس که برای نصب آنتن‌ها مشکل وجود داشته است گفت:‌ پوشش گیشا حدود دو هفته‌ای است که انجام شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

عطوفی هم با بیان این که در حال حاضر مشترکان می‌توانند برای افزایش اعتبار خود به دفاتر مراجعه کنند گفت:‌ مشترکان همراه اول می‌توانند با مراجعه به دفاتر بین 50 هزار تومان تا یک میلیون تومان برای خطشان تضمین ایجاد کنند که البته این کار را بیش‌تر مشترکانی انجام می‌دهند که قصد سفر داشته و می‌خواهند از سرویس رومینگ استفاده کنند.

وی گفت:ما سال قبل حدود 10 درصد پیام‌های ناموفق داشتیم که این میزان در حال کاهش است و درحال حاضر حدود 98.39 درصد پیام‌ها با موفقیت ارسال می‌شوند.

هم‌چنین در ادامه صدوقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعداد کاربران GPRS و سرعت نامناسب این سرویس تاکید کرد: درحال حاضر حدود 4.2 میلیون مشترک GPRS داریم که البته در زمینه سرعت این سرویس باید کارهایی انجام شود که در دست انجام است و می‌توان گفت متناسب با افزایش متقاضیان سرعت و کیفیت این سرویس را افزایش می‌ دهیم.

او با بیان این که از نظر تعداد مشترکان دائمی در کشور و خاورمیانه در بین 52 اپراتور رتبه اول را داریم تصریح کرد:‌ در دنیا و در بین 791 اپراتور، همراه اول رتبه هفدهم در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نام‌ گذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه گفت: محورهای این موضوع را مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند و ما به عنوان یک اپراتور می ‌توانیم در این زمینه تحول بزرگی را ایجاد کنیم؛ رویکرد ما این است که فضای متعادلی را ایجاد کنیم برای کار کردن و اگر مشکلی وجود داشت با تعامل حل کنیم و از ظرفیت و فضای موجود برای کار بهتر استفاده کنیم.

عباس عباس زادگان

بخش اقتصاد تبیان