تبیان، دستیار زندگی
مناسبت سالگرد شهادت حاج عباس كریمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن شهادت افتخارآمیز حاج عباس كریمی، از مقام وارسته این شهید تجلیل كرد. در فرازی از این بیانیه آمده است: شهید عباس كریمی با شن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه بنیاد شهید و امور ایثارگران

به مناسبت سالگرد شهادت حاج عباس كریمی


بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن شهادت افتخارآمیز حاج عباس كریمی، از مقام وارسته این شهید تجلیل كرد.

در فرازی از این بیانیه آمده است: شهید عباس كریمی با شناسایی اوضاع وخیم رژیم پهلوی دست به مبارزات گسترده‌ای علیه رژیم ستمشاهی زد و با پخش اعلامیه‌های حضرت امام (ره) در آگاه سازی و ارشاد مردم نقشی اساسی ایفا نمود و به دلیل جدیت در مبارزه علیه رژیم ستم شاهی دستگیر و زندانی شد. اما بعد از فرمان امام (ره) مبنی بر ترك پادگانها، به نیروهای انقلابی پیوست و از جمله كسانی بود كه به عضویت تیم حفاظت گروه استقبال از حضرت امام (ره) درآمد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این مجاهد راه حق پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و حضوری فعال در آزاد سازی شهرهای كردستان كه در دست افراد ضد انقلاب افتاده بود،‌ داشت.

شهید كریمی با شعله ور شدن آتش جنگ میان ایران و عراق با عزمی راسخ به جبهه‌های جنوب عزیمت كرد و در تیپ رسول الله مسوول اطلاعات شد.

در پایان این بیانیه آمده است: شهید حاج عباس كریمی ایثارگری سلحشور بود كه تا آخرین نفس برای بیرون راندن دشمن بعثی از خاك میهن اسلامی جانفشانی نمود و سرانجام در بهمن ماه سال 63 در عملیات غرور آفرین بدر در شرق دجله عاشقانه به دیدار معبود شتافت.

بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بویژه شهید كریمی، تداوم راه پاكش را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.