تبیان، دستیار زندگی
محور برای یک زن و اصل برای او مدیریت زندگی و فرزند است. یعنی هر شغل و کاری که دارد باید در حاشیه جریان انسان سازی او باشد تا بتواند در کانون زندگی انسان تربیت کند و بشر بسازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرورش همسر و تربیت فرزند


محور برای یک زن و اصل برای او مدیریت زندگی و فرزند است. یعنی هر شغل و کاری که دارد باید در حاشیه جریان انسان سازی او باشد تا بتواند در کانون زندگی انسان تربیت کند و بشر بسازد.


مادر

امام جمعه شهر مقدس مشهد درجریان سخنرانی برای جمعی از بانوان مشهد در ایام فاطمیه به شرح کلام حضرت زهرا سلام الله علیها در تبیین بهترین زنان پرداخت.

آیت الله سید احمد علم الهدی، با طرح این سئوال پیامبر اکرم (ص)که بهترین زن ها کدام زن است واین سخن حضرت زهرا (س)که در پاسخ فرمودند: زنی که ملازم کانون زندگی باشد نه او مردی را ببیند و نه مردی او را؛ گفت: این فرمایش را هر کسی می بیند گمان می کند حضرت فرموده اند زنان باید بروند خانه نشین شوند و برخی طرفداران تفکر تحجر به همین روایت استناد می کنند در حالی که منظور حضرت این نیست.

وی با رد این نگاه متحجرانه با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) در جریان دفاع ازامیرالمومنین(ع) افزود: دومحور در سخنان ایشان است یکی بخش اول سخنشان که می فرمایند زنانی که ملازم خانواده باشند. ایشان در فرمایش خود یک اصل کلی را مطرح می کنند که در همه زمانها و دوران ها قابل پیاده شدن است ومعنای آن این است که محور برای یک زن و اصل برای او مدیریت زندگی و فرزند است. یعنی هر شغل و کاری که دارد باید در حاشیه جریان انسان سازی او باشد تا بتواند در کانون زندگی انسان تربیت کند و بشر بسازد.

سازمان روحی مرد را همسرش در خانه می سازد. نقطه شهامت او در خانه توسط همسرساخته می شود، پایگاه اجتماعی او در بحران های مختلف درخانه به وسیله زن تنظیم و مدیریت می شود یعنی تنها مسئله تربیت فرزند نیست. پرورش مرد هم درخانه به وسیله زن است و زن این قدرت را دارد لذا برای یک زن مسئله زندگی نباید به حاشیه رانده شود.

آیت الله علم الهدی گفت: محور کار زن رسالت انسان سازی اوست. هیچ وقت در فعالیت های زن مسئله خانواده نباید در حاشیه قرار گیرد.

حمایت

وی افزود: سازمان روحی مرد را همسرش در خانه می سازد. نقطه شهامت او در خانه توسط همسرساخته می شود، پایگاه اجتماعی او در بحران های مختلف درخانه به وسیله زن تنظیم و مدیریت می شود یعنی تنها مسئله تربیت فرزند نیست. پرورش مرد هم درخانه به وسیله زن است و زن این قدرت را دارد لذا برای یک زن مسئله زندگی نباید به حاشیه رانده شود.

امام جمعه مشهد در ادامه افزود: محور دوم این سخن این است که در همه مشاغل و رفت وآمدها این نکته را در نظر بگیرد که نوع شغل و کار و فعالیت در جریان حشر با مرد نباشد. اختلاط و حشر با مرد به طور کلی فساد زاست. ممکن است در برخی موارد نباشد اما به طور مجموع در جامعه ای که فضای فعالیت فضای مختلط زن و مرد است از این فضا فساد بر می خیزد .

وی با تاکید بر این که باید به منطق دینی فرمایش صدیقه اطهر توجه کرد گفت: عرصه های اختلاطی در فعالیت ها نباید به وجود بیاید.اگر ما این فرمایش را ملاک برنامه ریزی در زندگی خانوادگی خود نسبت به مشاغل بانوان و مسئولیت های اجتماعی زنان قرار ندهیم نمی توانیم جامعه ایده آل دینی داشته باشیم.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : جهان

مقالات مرتبط :

خانه نشینی زنان مسلمان

زنانه زندگی کنید

شرط ورود زنان به اجتماع

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.