تبیان، دستیار زندگی
در پنج سینما به نمایش درمی‌آید «یك تكه نان» به كارگردانی كمال تبریزی ،از دوم فروردین ماه سال جدید در پنج سینما و تعدادی فرهنگسرا نمایش خود را آغاز خواهد كرد. به گزارش خبرنگار هنری ایسنا،آخرین ساخته سینمایی تبریزی در جشنواره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"یك تكه نان" كمال تبریزی در پنج سینما به نمایش درمی‌آید


«یك تكه نان» به كارگردانی كمال تبریزی ،از دوم فروردین ماه سال جدید در پنج سینما و تعدادی فرهنگسرا نمایش خود را آغاز خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار هنری ایسنا،آخرین ساخته سینمایی تبریزی در جشنواره سال گذشته فیلم فجر توانست جایزه ویژه هیات داوران سینمای ایران و بهترین كارگردانی را دربخش مسابقه سینمای معناگرا برای این كارگردان به همراه داشته باشد.

«یك تكه نان» كه پخش آن توسط فیلمیران انجام می‌شود، در سینماهای فرهنگ،ایران،فلسطین،سپیده، شهر تماشا،فرهنگسرای خانواده،قانون به نمایش درخواهد آمد و پخش كننده در تلاش است همزمان فیلم را در دو شهرستان اصفهان و اراك نیز اكران كند.

درخلاصه داستان این فیلم آمده است: امروز صبح جوانانی جویای كار در انتظار آغاز رقابتی هستند كه نتیجه اش بعد از طی مسافتی حدود پنجاه كیلومتر ، استخدام دو محیط بان است... . امروز صبح مریم هم مثل هر روز با پای ناراحت خود ، لنگ لنگان راه مدرسه را در پیش گرفته است... .

امروز صبح گروهبان فتاح ، به همراه یك سرباز ، برای انجام ماموریت در جاده های سنگلاخ ، با شكوه و شكایت ، به راه افتاده است . آنها باید كربلایی را نیز ، كه از معتمدین شهر است ؛ با خود همراه كنند ... .

امروز صبح در زیر سایه درختی قدیمی ، كربلایی با بقچه و عصا و تسبیح ، منتظر نشسته است . او باید در انتهای راهی طولانی ، ادعای عزیزی را تایید كند ... . ادعایی كه امروز را با همه روزهای دیگر متفاوت می كند... .»

اسماعیل خلج، احمدآقالو، هومن سعیدی، پیام دهكردی، رضا كیانیان و رویا نونهالی در این فیلم به ایفاء نقش می‌پردازند، كه رضا كیانیان با چهره‌ای متفاوت نقش سه پیرمرد را بازی می‌كند. عكاس این پروژه غوغا بیات و تهیه كننده «یك تكه نان» ناصر عنصری است.

همچنین مراسم اكران افتتاحیه «یك تكه نان» با حضور عوامل و هنرمندان چهارشنبه 24 اسفند ماه در سینما فرهنگ راس ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

لینک ها :

فیلمیك تكه نان

"یك تكه نان" سرانجام به نمایش در می‌آید

«یك تكه نان» كمال تبریزی

كمال تبریزی«یك تكه نان» را كلید می‌زند