تبیان، دستیار زندگی
( Pinocchio ) تصاویر فیلم نقد فیلم خلاصه داستان عوامل فیلم درباره کارگردان یادداشت: - پینوكیو ، جدیدترین ساخته روبرتو بنینی ، پرفروش ترین فیلم كشور ایتالیا در سال 2002 بوده است. - با استفاده از شاهكار كارلو كولودی، فیلم پر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پینوكیو ( Pinocchio )

درباره کارگردان


یادداشت:

- پینوكیو ، جدیدترین ساخته روبرتو بنینی ، پرفروش ترین فیلم كشور ایتالیا در سال 2002 بوده است.

- با استفاده از شاهكار كارلو كولودی، فیلم پر از پری های عجیب و غریب ،سیرك های رنگارنگ، جنگلهای مرموز، حیوانات سخنگو،‌ اسباب بازیهای سرگرم كننده و سرزمین های باشكوه می باشد.


عوامل فیلم

كارگردان: روبرتو بنینی

پخش: میراماكس

فیلمنامه: روبرتو بنینی، وینچنزو چرامی (بر اساس داستانی نوشته كارلو كولودی)

مدیر فیلمبرداری: دانته اسپینوتی

تدوین: سیمونا پگی

موسیقی: نیكولا پیووانی

بازیگران: روبرتو بنینی، نیكول براچی، كارلو جیفرر، برونو آره نا، ماكس كاوالاری، مینو بلی

زمان: 108 دقیقه

محصول مشترك اتیالیا، فرانسه، آمریكا / 2002

تاریخ نمایش: 20 دسامبر 2002


درباره كارگردان:

- روبرتو بنینی الحق بعد از توتو - كمدین به یاد ماندنی - ، محبوب ترین كمدین ایتالیاست. تحت تاثیر كمدین هایی مانند چارلز اسپینسر چاپلین،‌ باستر كیتون و پیتر سلرز،‌ بنینی اولین بار محبوبیت خویش را در ایتالیا با بازی در سریال های تلویزیونی كسب نمود. كه از بهترین نقشهایش « چینو ماریو » تبدیل به فیلم بلند « دوستت دارم برلینگر » (1977) و بعد از آن بنینی در یك سری فیلمهای محبوب تماشاگران درخشید. فیلمش « جانی استاچینو» شهرت فراوانی برای او در ایتالیا و جهان به ارمغان آورد. گرچه تماشاگران آمریكایی قبلا با نوع كمدی او در فیلم « شیاطین كوچك » آشنا شده بودند. او همچنین در دو فیلم جیم جارموش به نامهای « افتاده توسط قانون » (1986) و « شب روی زمین » (1988) و همچنین در فیلمی از ویم وندرس به نام « دور، چقدر نزدیك » (1992) به ایفای نقش پرداخت. در سال 1998 بنینی نویسندگی ، بازیگری و كارگردانی فیلم « زندگی زیباست » را بر عهده داشت. فیلم هم از نظر تجاری و هم از دید منتقدان اثری موفق بود و جایزه هیئت داوران جشنواره كن و اسكار بهترین هنرپیشه مرد و بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را بدست آورد.