تبیان، دستیار زندگی
نرخ شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی91 ــ 90 به طور میانگین 10 و حداكثر 15 درصد افزایش می‌یابد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آیندهآرشیو شد

رفتن به مدرسه

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: نرخ شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی91 ــ 90 به طور میانگین 10 و حداكثر 15 درصد افزایش می‌یابد.

حسین هژبری در گفتگو با واحد مركزی خبر از اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی در آینده نزدیك خبر داد و افزود: فرایند تهیه الگوی نرخ شهریه مدارس غیردولتی پس از رفع برخی اشكالات جزئی نهایی شده است و حداكثر تا هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی گفت: به شورای نظارت بر مدارس غیردولتی استان‌ها اجازه داده شده است كه طبق شاخص‌های مصوب مانند درجه بندی این مدارس، نرخ شهریه مراكز خود را تعیین كنند.

هژبری، نمره ارزیابی مدارس غیردولتی و خروجی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این مدارس را از دیگر شاخص‌های تعیین نرخ شهریه مراكز غیردولتی برشمرد.

وی همچنین گفت: نام نویسی دانش آموزان پایه اول دبستان از هم اكنون مجاز اما در دیگر پایه‌ها و مقاطع تحصیلی منوط به اعلام نتایج آزمون‌های خرداد است.

هژبری افزود: به ویژه دانش آموزان پایه اول متوسطه برای تعیین رشته بر حسب اولویت‌ها حتما باید از نتایج آزمون نهایی مطلع باشند.

وی مدارس غیردولتی را موظف به نام نویسی دانش آموزان میان پایه خود دانست و تاكید كرد: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد به بهانه‌هایی مانند كاهش معدل، این دانش آموزان را اخراج كند مگر این‌كه طبق آئین نامه انظباطی، روند قانونی اعمال شده باشد.

هژبری درباره تخلفات احتمالی در مدارس غیردولتی در نام نویسی دانش آموزان گفت: اگر تقاضای داوطلبان مدارس بیش از صندلی‌های مدارس باشد، این مراكز طبق دستورالعمل مجاز به برگزاری آزمون و انتخاب دانش آموزان هستند.

چگونگی ایجاد نشاط در مدرسه

وی برخی بورس بازی‌ها و تبلیغات خاص را برای ثبت نام غیرقابل قبول دانست و افزود:تخلفات احتمالی در شورای نظارت بر مدارس غیردولتی بررسی می‌شود.

هژبری گفت: به محض گزارش هرگونه تخلف به این شورا، ناظران و بازرسان ویژه، موضوع را بررسی می‌كنند و با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: برخورد قانونی با تخلفات از تذكر و تعیین جریمه مالی تا توقف كامل فعالیت این مدارس را شامل می‌شود.


جام جم آنلاین

مرکز یادگیری سایت تبیان - گردآوری و تنظیم : نوربخش