تبیان، دستیار زندگی
نصراف داد مجید مجیدی کارگردان بید مجنون از شرکت در جشنواره نات دانمارک انصراف داد . دراین نامه که متن آن از سوی امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی در اختیار روابط عمومی این بنیاد قرار گرفته است ، مجید مجیدی ضمن استقبال از ح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجید مجیدی از شرکت در

جشنواره نات دانمارک انصراف داد


مجید مجیدی کارگردان بید مجنون از شرکت در جشنواره نات دانمارک انصراف داد .

دراین نامه که متن آن از سوی امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی در اختیار روابط عمومی این بنیاد قرار گرفته است ، مجید مجیدی ضمن استقبال از حضور فیلم ها و فیلمسازان ایرانی در جشنواره های بین المللی به دلیل اهانت روزنامه دانمارکی به مقدسات دینی از حضور در آن رویداد خودداری کرده است .

متن نامه مجید مجیدی به این شرح است :

آقای کیم فاس

دبیر محترم جشنواره نات

ضمن عرض سلام و تشکر از دعوت تان ، شایسته است نکاتی را درباره حضور فیلم سینمایی " بید مجنون " در جشنواره تان اعلام می دارم .

آقای فاس !

دوست داشتم بر اساس احترام به اصول و باورهای دینی ای که به آن معتقدم و فرهنگی که در آن رشد کرده ام ، بید مجنون در جشنواره تان به نمایش در می آمد و زمینه ای برای مفاهمه بیشتر وارتباط خلاق و دوجانبه فرهنگی فراهم می شد و از فضای آزادی بیان به نحو شایسته ای بهره می بردیم و از هم می آموختیم .

دوست داشتم با نمایش بید مجنون ، عکس العمل های صمیمانه و خالص مردم را در مواجهه با اثری از یک فیلمساز مشرق زمین می دیدم .

دوست داشتم درسایه معناهای ذهنی جهانی شدن ، واقعا شاهد جهانی پر از تفاهم و صلح و برابری و برادری بودیم و همگان با صمیمیت و دوستی و مودت در کنار هم به صلح و صفا زندگی می کردند.

دوست داشتم بید مجنون به عنوان یک اثر دیگر از سینمای ایران ، همچون حضور موفق و پردست آورد این سینما در جشنواره برلین دیده می شد، در همین جشنواره هایی که تنها روزنه های باقی مانده برای مطرح شدن دردهای و آلام امروز بشر است و بازهم دریک جشنواره فرهنگی سالم قرار می گرفتیم تا با هم به صلح و دوستی و رافت و مهربانی و انسانیت می اندیشیدیم .

دوست داشتم ... اما افسوس ! که به تازگی درکشور شما ، مطبوعه ای حدود و مفهوم آزادی بیان را با تعدی به حریم ها ، مخدوش کرده و به باورها و اعتقادات جمع کثیری از مردم جهان توهین شده است.

آقای فاس!

من یک فیلمساز ایرانی مسلمانم و برپایه تعلیمات پیامبرعزیز اسلام به حضور خدا درهمه ارکان زندگی ام ایمان دارم و با باورهایم زندگی می کنم و نسبت به توهین به باورها و مقدسات هر دینی شدیدا متعرضم و بدینوسیله انصراف خود را از حضور در جشنواره "نات " اعلام می دارم .

لینک ها :

مجید مجیدی با بید مجنون

بزرگداشت مجید مجیدی در جشنواره‍ی آسیایی رم

مهر طلایی برای مجید مجیدی