تبیان، دستیار زندگی
مورد سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای، فاجعه‌ سیاه و اسفبار حلبچه كه در صحنه‌ تلخ و مرگبار بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق، هزاران انسان بیگناه را قتل عام كرد، یادآور شد. از ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه نیروی دریایی سپاه در مورد

سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه


نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای، فاجعه‌ سیاه و اسفبار حلبچه كه در صحنه‌ تلخ و مرگبار بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق، هزاران انسان بیگناه را قتل عام كرد، یادآور شد.

از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در این اطلاعیه آمده است: بیست وپنجم اسفندماه یادآور روزی تلخ و غریب است كه هواپیماهای رژیم بعثی عراق با كمك قدرتهای استكباری، جنایتی هولناك را در بمباران شیمیایی شهر حلبچه مرتكب شدند. جنایتی كه هیچگاه از صفحه‌ تاریخ زوده نخواهد شد. حمله ددمنشانه‌ای كه به دستور صدام خونخوار انجام گرفت و بیش از پیش از ماهیت جنایتكارانه‌ او و حامیانش پرده برداشت.

در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است: نیروی دریایی سپاه بار دیگر خاطره‌ تاسفبار این فاجعه سیاه و این اقدام پلید را به قدرت‌هایی كه در هشت سال دفاع مقدس از هیچ كمكی به رژیم بعثی عراق دریغ نكردند،یادآور می‌شود و گوشزد می‌كند كه دست آنان نیز در چنین كشتار بی‌رحمانه‌ای آلوده است.

در پایان این اطلاعیه آمده است: خاطره‌ حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان و ایثارگران سلحشور عملیات افتخارآفرین والفجر 10 را نیز كه در واپسین روز اسنفد ماه 66 انجام گرفت،گرامی داشته و یاد شهدای گرانقدر و والامقام این عملیات را پاس می داریم و از خداوند متعال عزت روزافزون مسلمانان و خذلان و رسوایی دشمنان اسلام را خواستاریم.

لینک ها :

گاهشمار حملات شیمیایی عراق