تبیان، دستیار زندگی
بعد از اینکه شور و اشتیاق روزهای اول ازدواج در شما فروکش کرد و بعد از مدتی به این نتیجه رسیدید که علایق مشترک کمی با همسرتان دارید، نباید فعالیتهایی را که در گذشته در زمینه انجام آن با هم تفاهم داشته و از انجام آن لذت می برید کم اهمیت جلوه دهید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از من و تو گذشته!؟


دیگه از ما گذشته" شاید این جملات را از زوجین بسیاری چه جوان و چه قدیمی تر شنیده باشید زیرا بعد از اینکه مدتی از زندگی مشترک افراد گذشته و همه چیز روال عادی خود را می یابد و یا اینکه شرایط زندگی به سمتی می رود که زوجین دیگر کمتر می توانند وقت  صرف یکدیگر کنند به چنین نتایجی می رسند در حالیکه واقعیت چیز دیگری است و .......


ازدواج

بعد از اینکه شور و اشتیاق روزهای اول ازدواج در شما فروکش کرد و بعد از مدتی به این نتیجه رسیدید که علایق مشترک کمی با همسرتان دارید، نباید فعالیتهایی را که در گذشته در زمینه انجام آن با هم تفاهم داشته و از انجام آن لذت می برید کم اهمیت جلوه دهید. زوجهای خوشبخت و خوشحال وقتی می بینند علایق مشترک ندارند، به اشتباه سعی می کنند سرگرمی هایی برای خودشان بوجود بیاورند. در چنین شرایطی به این فکر کنید که علایق خودتان و همسرتان را پرورش دهید، این موضوع موجب می شود در نظر همسرتان جذاب تر جلوه کنید و به صورت فردی بیش از حد وابسته، افسرده و بی حوصله و .. ظاهر نشوید. در ادامه نکاتی به شما زوجین جدید و قدیمی ارایه می گردد که در از سر گیری یک زندگی عاشقانه می تواند موثر باشد:

* تفریحات و سرگرمی های روز اول ازدواج یا دوران نامزدی را تجدید کنید. این کار باعث تجدید خاطره و به یاد آوردن خاطرات دوست داشتنی می شود که در گذشته با همسرتان داشته اید. حتی اگر امکان دسترسی دقیق به این مکانها را نداشتید به مکانهای مشابه بروید. برای مثال اگر نخستین مکان تفریحی شما دو نفر موزه و یا یک رستوران و یا یک سفر خاص بوده ، مکانی را که مشابه این موقعیتها بوده را پیدا کرده و به اتفاق همسرتان در  آن حضور یابید.

برای همسرتان نامه های عاشقانه بنویسید. نامه عاشقانه نوشتن برای همسر در زمانهای خاصی مثل سالگرد ازدواج، تولد، سالگرد نامزدی، زمانهایی که زن و مرد فکر می کنند گسل عاطفی میان آنها زیاد شده و ... توصیه می شود. برخی از افراد استعداد شعر گویی یا استفاده از جملات نغز دارند، برخی دیگر ترجیح می دهند در این نامه، به نکات مثبت و امتیازات همسرشان اشاره کنند و برخی دیگر خاطرات خوب گذشته را که با همسرتان گذرانده اند، بنویسند. این کاملا به شما و استعداد و تمایلاتتان بستگی دارد. سپس این نامه را در یک مکان اختصاصی که تنها همسرتان به آن دسترسی می یابد(مانند زیر بالش و ..) قرار دهید.

نامه عاشقانه نوشتن برای همسر در زمانهای خاصی مثل سالگرد ازدواج، تولد، سالگرد نامزدی، زمانهایی که زن و مرد فکر می کنند گسل عاطفی میان آنها زیاد شده و ... توصیه می شود

* همسرتان را غافلگیر کنید. برای مثال یک هدیه که می دانید همسرتان به آن علاقه دارد تهیه کنید تا علاقه تان را به ایشان نشان دهید این هدیه حتما نباید گران قیمت باشد مثلا اگر شما مرد هستید یک جعبه شکلات زیبا و یا یک شاخه گل رز برای خانم تان بگیرید و اگر زن هستید سعی کنید شیرینی یا کیک خانگی خوشمزه ای برای همسرتان طبخ کنید و یا حتی یک وعده غذای رمانتیک و دلخواه همسرتان را درست کنید.

وقتی صبحگاهان برای رفتن به سر کار می خواهید از هم جدا شوید برای هم آرزوی روزی خوش بکنید در این صورت انرژی زیادی به همسرتان منتقل می شود و برای مقابله با ترافیک و فشارهای کاری، صبر و حوصله بیشتری خواهد داشت.

* توجه ویژه به همسرتان داشته باشید. هر روز با همسرتان در محل کار وی تماس داشته باشید. برای با هم بودن، تفریح کردن  یا حتی قدم زدن کوتاه مدت با هم به دنبال عذر و بهانه نباشید. در گفتگو با هم از واژه های خوب استفاده کنید مثلا وقتی صبح از خواب بیدار می شوید بد اخلاق نباشید با شادابی به همسرتان سلام کنید و صبح به خیر بگویید. وقتی صبحگاهان برای رفتن به سر کار می خواهید از هم جدا شوید برای هم آرزوی روزی خوش بکنید در این صورت انرژی زیادی به همسرتان منتقل می شود و برای مقابله با ترافیک و فشارهای کاری، صبر و حوصله بیشتری خواهد داشت. این طرز برخورد و به کار بردن واژه های مثبت یکی از رازهای موفقیت زوجهای جوان و خوشبخت است. شاید به نظر برخی از زوجین بیان این جملات ساده لزومی نداشته باشد اما پایه های زندگی شما را محکم و همسرتان را خوشحال تر می کند.

ساعت خوابتان را با هم تنظیم کنید و هیچگاه دیر تر یا زودتر از همسرتان چراغها را خاموش نکرده و به رختخواب نروید.

تلاشهای عاشقانه

* ساعت خوابتان را با هم تنظیم کنید. متاسفانه برخی از زوجین اصلا توجهی به زمان خواب یکدیگر ندارند. هر کدام از آنها هر گاه فرصت داشته باشند برای خوابیدن اقدام کرده و توجهی به زمان خوابیدن همسرشان ندارند اما زوجین موفق همیشه ساعات خوابشان با هم منطبق است و همیشه کمی مقاومت می کنند تا اگر همسرشان کاری دارد(مشغول تماشای تلویزیون است و یا مشغول کارهای شخصی خود است و ...)آن را تمام کند و بعد با هم برای خواب آماده شوند. پس توصیه می شود که هیچگاه دیر تر یا زودتر از همسرتان چراغها را خاموش نکرده و به رختخواب نروید.

اگر هر یک از پیشنهادات ما را چندین روز پشت سر هم تکرار کنید خواهید دید که این رفتارها تبدیل به عادت زندگی تان می شود لذا از همین امروز یکی از عادات زوجین خوشحال و خوشبخت را انتخاب کرده و در طی روزهای متمادی تکرار کنید. خواهید دید که این رفتارها به عادت تبدیل شده و احساس رضایتمندی تان افزایش می یابد و روزهای زندگی مشترکتان شبیه به حیات عاشقانه روزهای نخستین ازدواج تان می گردد.

مریم عطاریان

بخش خانواده ایرانی تبیان


مقالات مرتبط :

چگونه همسرم را جذب کنم؟

قواعد شوخی بین همسران

حفظ قدرت مرد ، رمز خوشبختی زن

عشق تان را نابود می کند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.