تبیان، دستیار زندگی
امروزه بازی های رایانه ای جایگزین بازی های قدیمی و سنتی شده و از سرگرمی های کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد رضا مه آبادی:

نمایشگاه فرصتی مناسب برای به رخ کشیدن محصولات تبیان

محمد رضا مه آبادی

امروزه بازی های رایانه ای جایگزین بازی های قدیمی و سنتی شده و از سرگرمی های کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان است.

این نوع بازی ها گرچه به عنوان یک ابزار سرگرمی برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شناخته می شود اما واقعیت این است که این بازی ها در مقایسه با بازی های فیزیکی و سنتی توسط اقشار و گروه های سنی متنوع، در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازی های رایانه ای به لحاظ جذابیت های سمعی و بصری تاثیر بسزایی در نحوه رفتار و شخصیت کودکان و نوجوانان دارد این در حالی است که والدین با توجه به مشغله های فکری، اجتماعی و اقتصادی، در اغلب موارد به فرزندان خود اجازه می دهند که آزادانه این بازی ها را انتخاب کنند و دقت خاصی در انتخاب بازی های رایانه ای برای فرزندانشان ندارند.

از این رو در بسیاری از مواقع بازی های رایانه ای به عنوان تهدید برای نسل جوان محسوب می شوند زیرا برخی از این بازی ها، فرهنگ ایرانی اسلامی را مورد هدف قرار می دهند.

این امر سبب شده تا موضوع بازی های رایانه ای در سال های اخیر بیش از گذشته در کانون توجه مسئولان کشور باشد و دقت نظر بیشتری به مقوله بازی های رایانه ای شود.

بازی های رایانه ای به عنوان یک رسانه جدید در سال های اخیر مورد استفاده کودکان و نوجوانان ایرانی قرار گرفته است که این امر تهدیدها و فرصت‌هایی را برای وضعیت فرهنگی کشور پدید آورده است.

«محمد رضا مه آبادی» کارشناس بازی های رایانه ای موسسه تبیان گفت: یکی از اهداف حضور تبیان در نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران، به رخ کشیدن قدرت بازی سازی تیم طراحی تبیان در ایران است و از این رو برترین کارهایی که ظرف چند سال گذشته در حوزه ساخت بازی های رایانه ای توسط تبیان انجام شده است در قالب غرفه ای در  این جشنواره به نمایش گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی جشنواره بازی های رایانه ای تهران راهی مناسب برای تعامل تولید کنندگان بازی ها و توزیع کنندگان بوده و گفت: این جشنواره مقدمه ای است تا بخش خصوصی روند توزیع و تولید بازی های رایانه ای داخلی را به عهده بگیرد.

کارشناس بازی های رایانه ای تبیان اظهار داشت: محصولات موسسه تبیان در سبک های مختلف و برای سنین متفاوت ارایه و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است.

مه آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم دسترسی آسان این نمایشگاه برای عموم و همچنین فاصله زیاد بین دو سالن برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امید می رود که چنین حرکت نوپایی در سال های آینده و در مکانی مناسب برگزار شود تا تمامی علاقمندان عرصه بازی های رایانه ای بتوانند با آخرین دستاورد های این حوزه آشنا شوند.

گفتنی است، نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران هشتم اردیبهشت ماه فعالیت خود در تهران آغاز کرد. این جشنواره تا 12 اردیبهشت ماه در سالن همایش های برج میلاد ادامه دارد.

تنظیم: هومن بهلولی