تبیان، دستیار زندگی
دوستان هنرمند تبیانی حتی اگر تا به حال سوزن دست نگرفته اید این دامن ساده و زیبا را به راحتی میتوانید برای خود به بدوزید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک مدل دامن ساده بهاری

الگوی دامن

قابل توجه خانم های باشگاه کاربران تبیان

برای کسانی که تازه می‌خواهند خیاطی کنند یک مدل ساده را پیشنهاد می‌کنم که برای بهار بسیار مناسب است، دامن چند طبقه. برای درست کردن این دامن دور کمر و باسن و بلندی دامن تنها اندازه‌هایی است که نیاز دارید.

حالا مستطیلی به طول 20 سانتیمتر و عرض یک چهارم دور باسن خود به علاوه 2 سانت رسم کنید. اندازه دور کمر را به علاوه 2 سانت کرده از خط کمر که بالای این مستطیل است به نقطه پایینی خطی بکشید.

اگر می‌خواهید دامن شما با کش نگه داشته شود نیاز به اندازه کمر نیست دور باسن را به علاوه دو سانت کرده و مستطیل بالای دامن را بسازید. می‌توانید 3 رج بالای این مستطیل را کش‌دوزی کنید. حالا یک دامن کلوش ببرید. به این شکل که بلندی آن قد دامن شما منهای 20 سانت باشد و بالای آن اندازه دور باسن به علاوه چهار (وقتی پارچه خود را چهار لا کردید) پارچه برای کلوش بریدن باید به شکل کله قندی تا شود.

یک بار از طول و بار دیگر از روی مرکز زاویه قائمه‌ای که وسط طول قرار گرفته. بعد یک سر متر را در رأس زاویه گذاشته سر دیگر متر را در نقطه‌ای بگذارید که وقتی با متر اندازه می‌گیرید یک چهارم دور باسن می‌شود (مثلا ممکن است این نقطه 20سانت پایین‌تر از رأس باشد). بعد دایره‌ای رسم کنید که مرکز آن رأس زاویه و محیط آن دور باسن باشد. دایره بعدی پای دامن شماست.

اگر می‌خواهید قطعه دیگری هم به دامن اضافه کنید بلندی آن را از پای دامن کم کرده از پارچه‌ای با رنگ دیگر به همین شکل قطعه مورد نظر را رسم کنید. این قطعات را به کمک تور یا نوارهای تزیینی به هم وصل کنید و از دامن زیبای خود لذت ببرید.

دوستان هنرمند تبیانی حتی اگر تا به حال سوزن دست نگرفته اید این دامن ساده و زیبا را به راحتی می‌توانید برای خود به بدوزید


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از artinsa