تبیان، دستیار زندگی
فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود در همایش بزرگداشت عملیات غرورآفرین كربلای 7 لشكر 64 پیاده ارومیه عنوان شد همایش بزرگداشت عملیات غرورآفرین كربلای 7 لشكر 64 پیاده در سالن سیدالشهداء لشكر 64 پیاده ارومیه برگزار شد. در این مراس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران با خاطره شهیدان زنده است

فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود


در همایش بزرگداشت عملیات غرورآفرین كربلای 7 لشكر 64 پیاده ارومیه عنوان شد

همایش بزرگداشت عملیات غرورآفرین كربلای 7 لشكر 64 پیاده در سالن سیدالشهداء لشكر 64 پیاده ارومیه برگزار شد.

در این مراسم كه با حضور فرماندهان ارشد لشكر 62 پیاده ارومیه و مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده‌های شهداء و جانبازان برگزار شد، رحیم قربانی، استاندار آذربایجان‌غربی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروز با خاطره‌ شهیدانی همچون آبشناسان، بروجردی، باكری، مهدی امینی و سایر شهیدان، ایران زنده است.

وی ایمان قوی را زیرساخت همه لشكریان، بسیجیان و سپاهیان دانست و گفت: این امر موجب شد كه یك كشور در مقابل دشمنان كه مجهز به پیشرفته‌ترین تسلیحات جنگی، آخرین تیم‌های مخابراتی و جنگهای الكترونیكی و سلاحهای كشتار جمعی و غیره بودد، 8 سال مقاومت كند.

قربانی با اشاره به دستیابی كشور به سلولهای بنیادی، نانوتكنولوژی‌ و همچنین فناوی صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای اظهار داشت:‌فرزندان كشور بزرگ ایران با ادامه راه شهیدان توانسته‌اند به این دستاوردهای عظیم علمی دست یابند.

او با اشاره به مخالفت استكبار جهانی با فعالیت صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای كشور یادآور شد:دشمنان ایران زمین به لحاظ این كه كشور ما به فناوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای دست یافته است، در حراس هستند.

وی استفاده‌ صلح‌آمیز از فناوری انرژی هسته‌ای را حق مسلم ایران دانست و بر آن تاكید كرد.

در این همایش، امید آذرفر، فرمانده‌ وقت لشكر 64 پیاده در زمان انجام عملیات غرورآفرین كربلای 7 ضمن تشریح گوشه‌هایی از خاطرات رشادت‌های رزمندگان اسلام در این عملیات گفت: همانطوریكه رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس از كشور دفاع كردند، در حال حاضر نیز آماده‌اند با تمامی نیرو و توان در مقابل دشمن بایستند.

او با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود،هیچ دشمنی نمی‌تواند بر كشور غلبه كند.

وی با اشاره به حق كشور در استفاده‌ صلح‌آمیز از فناوری انرژی هسته‌ای گفت: اگر هزار بار پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت ارجاع داده شود، ما آن را كنار نخواهیم گذاشت و از حق خود دفاع خواهیم كرد.