تبیان، دستیار زندگی
در روزهای اخیر عروسک هایی در برخی فروشگاه ها و اسباب بازی فروشی های سطح شهر خرید و فروش می شود که به نظر می رسد این عروسک ها با آنچه درتعریف کاربری وسیله بازی عروسک مشخص شده تفاوت چشم گیری دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فروش عروسک‌های « عشقی » !؟


در روزهای اخیر عروسک هایی در برخی فروشگاه ها و اسباب بازی فروشی های سطح شهر خرید و فروش می شود که به نظر می رسد این عروسک ها با آنچه درتعریف کاربری وسیله بازی عروسک مشخص شده تفاوت چشم گیری دارد.


عروسک

شاید زمانی که برای اولین بار در جهان وسیله اسباب بازی کودکان «عروسک» به بازارها عرضه شد ، هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که با گذشت زمان به تدریج این وسیله بازی قابلیت گذشته خود را از دست دهد و به عنوان یک ابزارتهدید علیه امنیت اخلاقی جوامع به کار گرفته شود. در ماه های گذشته در سطح فروشگاه ها ی سطح شهر به ویژه کلانشهرها عروسک هایی خرید و فروش می شود که در اصطلاح به آنها «عروسک های عشقی» گفته می شود!

عروسک های دختر و پسر با صدای دوستت دارم!

این وسیله بازی به این صورت ساخته شده که دو عروسک اصلی دختر و پسر درمقابل یکدیگر قرارگرفته و از ناحیه پا و کمر به هم متصل شده اند.ما بین این دوعروسک سنسورصوتی قلب مانندی قرارگرفته و زمانی که صورت های این دوعروسک روی هم قرارمی گیرد، سنسورعروسک ها فعال شده و صدای ضبط شده نازک و تحریک آمیز یک زن از بلندگوی تعبیه شده در داخل قلب این دوعروسک به گوش می رسد. این صدای ضبط شده چندین بارجمله « I love you» ،«دوستت دارم» را تکرارمی کند!

نکته قابل توجه در این عروسک ها این است که افراد را در سنین مختلف ازکودکی تا جوانی و با هرگرایش را به سمت خود جلب می کند.

این درحالی است که درطراحی این عروسک ها ازجذابیت ها و زیبایی های خاصی استفاده شده که به راحتی مورد پسند کودکان قرارمی گیرد: «رنگ ، صدای نازک زنانه و لباس دخترانه».

عروسک

تبلیغ«عروسک های عشقی» در فضای مجازی!

به موازات عرضه این وسیله بازی درفروشگاه های سطح شهر، تبلیغاتی درقالب ایمیل با مضامین«بسته های عشقی» برای تعداد زیادی ازکاربران ارسال شده است، بسته های عشقی که دراین آگهی های اینترنتی تبلیغ می شود شامل عروسک های عشقی ، عطرهای تحریک آمیز و بعضا عکس هایی با مضامین عشق و رواط دختر و پسراست که بدون هیچ ضابطه ای از طریق اینترنت خرید و فروش می شود.

عروسک های عشقی بنیان خانواده را هدف گرفته است

اما این کارشناس ضمن هشدار نسب به توزیع گسترده عروسک های عشقی در کشور گفت : نکته قابل توجه در این عروسک ها این است که افراد را در سنین مختلف ازکودکی تا جوانی و با هرگرایش را به سمت خود جلب می کند.

به هر روی با توجه به تأثیرو نفوذ خطرناک چنین عروسک هایی در ذهن کودکان ، لزوم بررسی دقیق و ارائه راهکارهای موثر برای کاهش آسیب های این وسایل بازی که بنیان خانواده‌ها و فرهنگ جامعه را هدف گرفته، کاملا روشن است.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : جهان