تبیان، دستیار زندگی
نخستین همایش بررسی نقش حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در دفاع مقدس، خرداد ماه در مرکز همایش‌های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری همایش نقش حوزه‌های علمیه در دفاع مقدس

برگزاری همایش نقش حوزه‌های علمیه در دفاع مقدس

نخستین همایش بررسی نقش حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در دفاع مقدس، خرداد ماه در مرکز همایش‌های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

به گزارش تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب مدیرکل امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور از برگزاری نخستین همایش بررسی نقش حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در دفاع مقدس خبر داد.

وی افزود: این همایش پنجم خرداد ماه با حضور علما، شخصیت‌های حوزوی، سیاسی و کشوری در مرکز همایش‌های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود که سخنرانی یکی از مراجع تقلید و آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش به شمار می‌آیند.

حجت‌الاسلام رضوانی نسب خاطرنشان کرد: تا به حال هفتادوشش مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده و مرحله ارزیابی این تعداد مقاله نیز به پایان رسیده است.

وی در تشریح برنامه‌های این همایش گفت: انتشار شش جلد کتاب در این موضوع، انتشار چکیده مقالات، انتشار ویژه‏نامه همایش و انتشار جلد نخست مجموعه مقالات همایش از جمله فعالیت‌هایی است که طی این همایش انجام می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام رضوانی نسب، پاسداشت و تجلیل شهدای روحانی سراسر کشور و گرامی‌داشت نقش مراجع تقلید در دفاع مقدس را از مهم‌ترین اهداف این همایش برشمرد و ادامه داد:

قرار بود این همایش بهمن ماه سال 89 برگزار شود که به دلیل همزمان شدن با چند برنامه مهم کشور، این همایش را برای خردادماه سال جاری برنامه‌ریزی کردیم.

وی تصریح کرد: آشنایی طلاب و روحانیان با جایگاه رفیع شهادت و ایثارگری و سیره عملی شهدای روحانی، ایجاد تعامل و همفکری در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، کمک به برنامه‌ریزی مراحل تدوین دایرة‏ المعارف حوزوی دفاع مقدس و اطلاع‏رسانی و تدوین جایگاه رزمی و تبلیغی طلاب و روحانیان در دفاع مقدس از دیگر اهداف این همایش به شمار می‌آید.

وی برگزاری همایش فرهنگی و پژوهشی، برگزاری جلسات و میزگردهایی برای تدوین دایرة المعارف دفاع مقدس حوزوی و برگزاری جشنواره‌ها را از دیگر برنامه های این همایش اعلام کرد.

مدیر کل امور طلاب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نقش علمای دین در مبارزه و آگاه کردن مردم، نقشی بسیار روشن و پرفروغ بوده است و به راستی روحانیت این را در عمل ثابت کرده‏اند؛ به طوری که طبق آمار نسبی در بین اقشار مختلف جامعه بیشترین درصد آمار شهدا به روحانیت اختصاص دارد که خود این آمار گویای نقش کلیدی و اساسی روحانیت و مراجع تقلید در دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه این همایش از سوی ستاد حوزوی تدوین دایرة المعارف دفاع مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: اعضای این ستاد را مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه مدرسین، جامعة المصطفی العالمیة، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، مؤسسه روایت سیره شهدا، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تشکیل می‌دهند.


گروه حوزه علمیه تبیان