تبیان، دستیار زندگی
برنامه کاهش وابستگی به متادون از طریق لیزر کم توان برای اولین بار در کشور با موفقیت انجام شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان اعتیاد با لیزر برای اولین بار در کشور


برنامه کاهش وابستگی به متادون از طریق لیزر کم توان برای اولین بار در کشور با موفقیت انجام شد.


لیزر درمانی

کسانی که تحت درمان های دارویی (مثل متادون) ترک اعتیاد قرار می گیرند، به تدریج که اعتیاد خود به مواد مخدر را از دست می دهند، به داروهای ترک اعتیاد به ویژه متادون وابستگی پیدا می کنند و نیازمند آن هستند که روزانه دوز دارویی مورد نیاز خود را از طریق کلینیک های ترک اعتیاد تامین کنند.

برای این که یک معتاد درمان شده، به داروی درمانی خود اعتیاد پیدا نکند لازم است که به تدریج مقدار داروی روزانه خود را تحت نظر پزشک به صورت علمی و آرام کاهش دهد که این امر ‌نیازمند وقت، حوصله و پیگیری بیمار بوده و در بعضی موارد می تواند منجر به شکست درمان و یا اعتیاد بیمار به داروی متادون شود که موضوعی نگران کننده است.

برای اولین بار در کشور کاهش وابستگی به متادون از طریق فرآیند لیزر کم توان در جزیره کیش امکان پذیر شده است که به نحو قابل توجهی در تنظیم دوز درمانی متادون موثر است

هر جلسه لیزر حدود 20 تا 25 دقیقه زمان می برد. هر بار لیزر باعث می شود که 5 تا 10 میلی گرم از متادون مورد استفاده کم شود. به این ترتیب در 12 جلسه لیزر درمانی، افراد از وابستگی به متادون نجات پیدا می کنند.

این روش بر روی 30 نفر معتاد جوان آزمایش شده است.

این موفقیت علمی کاربردی حاصل مطالعه، تحقیق و تجربه بالینی دو ساله است.

امید است که به موازات رشد تکنولوژی های نوین لیزر و فیزیک پزشکی، علاقه و ابتکار پزشکان ایرانی در بهره برداری موثر از دانش جهانی، به کشف یافته ها و عملکردهای تازه ای در درمان اعتیاد منجر شود.

بخش تغذیه و سلامت تبیان


منبع: خبرگزاری مهر - دکتر علی رجایی، پزشک لیرز درمانی

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا را کلیک کنید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.