تبیان، دستیار زندگی
مه» مسؤولان تلویزیون خصوصا آقای ضرغامی درباره‌ی این سریال تصمیم بگیرند حبیب دهقان‌نسب با اعلام توقف ساخت سریال «مختارنامه» به علت مشكلات مالی، گفت: عوامل و بازیگران این سریال در بلاتكلیفی قرار دارند. این بازیگر سینما و تلویز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد حبیب دهقان‌نسب از توقف سریال«مختارنامه»

مسؤولان تلویزیون خصوصا آقای ضرغامی درباره‌ی این سریال تصمیم بگیرند


حبیب دهقان‌نسب با اعلام توقف ساخت سریال «مختارنامه» به علت مشكلات مالی، گفت: عوامل و بازیگران این سریال در بلاتكلیفی قرار دارند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، درباره‌ی توقف سریال

« مختارنامه» خاطرنشان كرد: در اواسط كار بودیم كه به دلیل مشكلات مالی این گونه وانمود شد كه توقف كار به خاطر مسایل مربوط به دكور و .. است. اما مدتی است كه خبرهایی مبنی بر ادامه تصویربرداری « مختارنامه» و گرفتن بخش‌های زندان می‌شنوم. این در حالیست كه بچه‌ها همچنان در بلاتكلیفی هستند و مشكلات مالی به قوت خود باقی است.

دهقان‌نسب كه در سریال «مختارنامه» نقش یكی از سرداران مختار به نام « یزید بن انس» را بازی می‌كند،‌تصریح كرد: چند ماه است كه حقوق عوامل داده نشده است. بعضی از قراردادها تمام شده، اما هیچ كدام تمدید نشده‌اند و می‌توان گفت عوامل در نوعی بلاتكلیفی قرار دارند.

این بازیگر معتقد است: مسؤولان تلویزیون و خصوصا آقای ضرغامی موظفند هر چه زودتر درباره‌ی سریال مختارنامه تصمیم بگیرند و یا سریال را به كلی تعطیل كنند یا پولی را كه باید در اختیارش قرار دهند.

دهقان‌نسب با بیان این كه دیگر رغبت نمی‌كند بازی در سریال « مختارنامه» را ادامه دهد، خاطرنشان كرد: این سریال به خاطر نوع برخورد توهین‌آمیز با عوامل و بازیگران، برای من فراموش شده است. این كه با بازیگری قرارداد ببندند، چندین ماه حق و حقوش را ندهند و بعد از تعطیلی كار هم به او اعتنایی نكنند، توهین به هنرمند محسوب می‌شود. بنابراین از این پس هر كاری با هر نوع گریمی كه به من پیشنهاد شد، می‌پذیرم.

وی كه چندی پیش در سریال «روزهای اعتراض» به ایفای نقش پرداخته بود، درباره مشكلاتی كه كارهای مناسبتی خصوصا برای بازیگران به همراه دارد، به ایسنا اظهار كرد: هر كار مناسبتی متاسفانه مشكلات خودش را دارد. با توجه به این كه چندین سال است تلویزیون برای ایامی مانند ماه مبارك رمضان، نوروز، دهه فجر و محرم سریال می‌سازد، اما تعجب می‌كنم چرا مسؤولان باز هم در دقیقه 90 نسبت به تولید سریال‌های منابستی اقدام می‌كنند.

این بازیگر ادامه داد: ساخت سریالی كه نیاز به 5 ماه زمان دارد، در عرض 2 ماه ممكن است به لحاظ بودجه مالی به نفع تلویزیون باشد، اما به عوامل فشاری جدی وارد می‌آورد.

دهقان‌نسب كه برای نخستین بار در سریالی مناسبتی بازی كرده است، ادامه داد: از آن جا كه عواملی كه مقابل دوربین قرار است نتیجه كار گروه را به نمایش می‌گذارند، نمی‌خواهند كار خراب شود یا افت پیدا كند در نتیجه فشاری مضاعف به آن‌ها وارد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان كرد: بازیگران كارهای مناسبتی سعی می‌كنند فشردگی وقت را با تلاش و انرژی مضاعف جبران كنند كه باعث فرسودگی آن‌ها به لحاظ روحی و جسمی می‌شود.


لینک ها :

«مختارنامه» دوباره جلوی دوربین رفت

داوود میرباقری قیام مختار ثقفی را به تصویر می كشد