تبیان، دستیار زندگی
به نام خدا با سلام می خوام این دفعه بهتون یادبدم چگونه در محل کارتون شاداب باشید انسان بمنظور تفکر کردن، انجام کار، تصمیم گیری، اداره امور و هر گونه فعالیتی به انرژی نیاز دارد. انرژی جسمی، ذهنی و هیجانی به منزله سوختی میباشند که قدرت خلاقه، اندیشی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معجزه ای به نام زرشک
زرشک

آیا می دانید زرشک دارای چه فواید مهمی می باشد؟

یک متخصص قلب و عروق گفت: عصاره میوه زرشک مقادیر زیادی ویتامین C دارد، موجب افزایش فعالیت سیستم ایمنی، تحریک جذب آهن و مانع بروز بیماری اسکوربرت می‌شود.

دكتر طوبی كاظمی تصریح كرد: بیماری‌های قلبی عروقی امروزه به یک مشکل جدی در جوامع بشری تبدیل شده و داروهای زیادی نیز برای درمان این بیماری‌ها ساخته شده است، اما این داروها دارای عوارض جانبی زیادی است.

وی ادامه داد: میوه زرشک طبیعتی سرد و خشک دارد و در طب سنتی به كار می رود.

این متخصص قلب و عروق اضافه كرد: زرشك با دارا بودن بربرین (berberin)، دارای اثرات مفید برای قلب است و خاصیت ضد آریتمی، اثرضد پرفشاری خون و كاهش دهنده مقاومت عروقی دارد.

كاظمی تصریح كرد: میوه زرشک به دلیل داشتن اسیدهای آلی ملایم بوده و برای درمان سنگ کلیه مناسب است.

وی از خواص میوه زرشك به اثر تصفیه كننده و ضدعفونی كننده خون، منقبض كننده عروق، پایین آوردن تب، كاهش تورم و فشارخون، تنظیم وضربان عضلات قلب اشاره كرد.

متخصص قلب و عروق تصریح كرد: از برگ زرشک به تنهایی با مخلوط داروهای مناسب می توان برای زخم روده، رفع اسهال‌های مزمن استفاده كرد.

وی اضافه كرد: جویدن برگ زرشک باعث سفتی لثه ها می شود.

دكتر كاظمی ادامه داد: در موقع آنژین و گلودرد می توان دم کرده برگ زرشک را غرغره کرد.

متخصص قلب و عروق از خواص پوست ریشه زرشك به برطرف كردن بی اشتهایی، از بین بردن سوء هاضمه ، درمان زردی و یرقان، تنظیم اعمال دستگاه گوارش اشاره كرد.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از baharrrrr88