تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا شجریان كه به همراه گروهش امشب در تالار آلیس تولی در « لینكن سنتر» نیویورك و در آستانه سال جدید به اجرای برنامه می پردازند، همچنان او واعضای گروهش خبرسازترین هنرمندان موسیقی ایران را تشكیل می دهند. محمد رضا شجریان: از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شجریان و گروهش خبرسازترین هنرمندان موسیقی ایران


محمدرضا شجریان كه به همراه گروهش امشب در تالار آلیس تولی در « لینكن سنتر» نیویورك و در آستانه سال جدید به اجرای برنامه می پردازند، همچنان او واعضای گروهش خبرسازترین هنرمندان موسیقی ایران را تشكیل می دهند.


محمد رضا شجریان: از افتخاری تاجام جهانی

چندروز پیش بود كه مسئول فرهنگی فدراسیون فوتبال عنوان كرد كه :شجریان انتخاب و اولویت اول ما برای سرود جام جهانی فوتبال است.

پیش از این از دوهنرمند مطرح موسیقی پاپ برای سرود تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال نام برده شده بود وقبل از آن نیز انتشار اخباری مبنی برحضور دوخواننده لس آنجلسی واكنش هایی شدیدی را در داخل به وجودآورده بود.

از سویی دیگرمدیر برنامه گروه موسیقی عصار اعلام كرده كه بعد از رایزنی های فدراسیون فوتبال در مورد تعیین نوع موسیقی و خواننده سرود ایران (ویژه جام جهانی فوتبال) "علیرضا عصار" به عنوان خواننده این اثر تعیین شده است.

هفته گذشته نیز علیرضاافتخاری اعلام كرد:كه در كاست جدیدش برای شجریان می‌خواند.

او اظهار داشته بود: «شجریان» از نظر شخصیتی و هنری انسان بزرگی است و او به خاطر ارادتی كه به ایشان داشته آلبوم«عشق استاد» را به یاد ایشان كاركرده است .

فرهنگ شریف نیز به تازگی گفته است كه منتظر بازگشت محمدرضا شجریان از خارج از كشور است تا این دودر قالب یك آلبوم موسیقی با هم همكاری كنند.

شریف از سال‌ها قبل، در رادیو با محمد رضا شجریان همكاری داشته و به همین خاطر در حال حاضر نیز مایل است این همكاری ادامه داشته باشد.


كیهان كلهر:ازجاده ابریشم تا سوئد وشجاعت حسین خان

كیهان كلهرنیز در نیمه دوم فروردین ماه به سوئد می رود تا چندین كنسرت تكنوازی و بداهه نوازی و چندین كارگاه موسیقی ایرانی در دانشگاه های این كشور برگزار كند . كلهر از ششم اسفند ماه، در دانشگاه های شیكاگو، ویرجینیا و چند مركز دانشگاهی دیگر،‌اثر تازه خود «شهر خاموش» را در قالب كنسرت های پژوهشی اجرا كرد.

این قطعه در قالب پروژه راه ابریشم به سرپرستی یویوما اجرا می شود. سال گذشته كلهر «شب های فیروزه ای نیشابور» را در این پروژه روی صحنه اجرا كرد.

كیهان كلهر و شجاعت حسین‌خان، از اساتید موسیقی سنتی ایران و هند،در نیویورك به بداهه‌نوازی می‌پردازند

شجاعت حسین خان نیز نوازنده سیتار یا عود هندی نیز فرزند استاد ولایت خان نیز یكی از هنرمند برجسته درمیان نسل جوان نوازندگان شمال هند به شمارمی رود.

كنسرت كلهر و شجاعت حسین خان، 5 اردیبهشت 1385 در تالار جاز واقع در لینكن سنتر نیویورك ، برگزارمی شود.


حسین علیزاده وموسیقی فیلم

حسین علیزاده، قصد دارد براى جدیدترین فیلم بهمن قبادى موسیقى متن بسازد.

علیزاده براى فیلم قبلى این فیلمساز كه «لاك پشت ها هم پرواز مى كنند» نام داشت موسیقى نوشته بود.

به تازگی نیز قطعه‌ای از آثار حسین علیزاده با گردآورى مینا افتاده در قالب كتاب براى علاقمندان به موسیقى منتشر شده است.


همایون شجریان از سریال تا كنسرت با درویشی

« محمدرضا درویشی» به زودی با گروه عبدالقادر مراغه‌ای به خوانندگی «همایون شجریان» كنسرت می‌دهد. همایونی كه پیش ازاین درویشی درباره اوگفته بود، پس از پدرش شاخص ترین خواننده موسیقی ایرانی است.


لینک ها :

سرود ایران در جام جهانی فوتبال با صدای استاد شجریان

مصاحبه با استاد شجریان

صدای شجریان در ایران طنین انداز می شود

راز ماندگاری اذان مؤذن‌زاده و مناجات شجریان

محمدرضا شجریان: قطعاتی در مدح امام حسین(ع) و امام رضا(ع) اجرا خواهم کرد

منتظر "شجریان" هستم