تبیان، دستیار زندگی
با حکم محسن مومنی رئیس حوزه هنری، سهیل جهان بیگلری به سمت مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری انتخاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حکم مومنی،

سهیل جهان بیگلری مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری شد

سهیل جهان بیگلری

با حکم محسن مومنی رئیس حوزه هنری، سهیل جهان بیگلری به سمت مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی، در متن این حکم خطاب به بیگلری گفته شده است: با توجه به سوابق ارزشمند و شایستگی‌های حرفه‌ای جنابعالی در حوزه سینما و تلویزیون، شما را به مدیریت سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری بر می‌گزینم.

اهمیت نقش سینما و فیلم در شرایط پیچیده فرهنگی امروز بر کسی پوشیده نیست و مهمترین تهاجمات دشمنان اسلام و انقلاب از طریق هنرهای تصویری صورت می‌پذیرد.

بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب (جنگ پیچیده امروز، جنگ رسانه هاست) و وجه رسانه‌ای هنر سینما بر وجوه دیگر آن برتری یافته است.

مومنی در ادامه نیز از زحمات بی شائبه جناب امیریان‌فرد در مدت سرپرستی سازمان توسعه سینمایی تشکر و قدردانی کرده و برای ایشان در مدیریت موسسه هنرهای تصویری سوره با ماموریت جدیدی که برای آن در نظر گرفته شده است، آرزوی توفیق داشت.

سهیل جهان بیگلری متولد 1342 تهران، دانش آموخته فقه مبانی حقوق از حوزه علمیه شهید شاه آبادی است و یک دوره افتخاری نیز در رشته هنر در جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران گذرانده است.

وی تاکنون درسمت‌های چون، مدیر گروه مناسبت‌ها و کودک و نوجوان و مدیر پشتیبانی تولید مرکز سیما فیلم از اول سال 1388، مدیر سینما و تلویزیون و مدیر عامل موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سال 1384 تا 1387، قائم مقام و معاونت فرهنگی و تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمایی جوان از سال 1381 تا 1384، عضو شورای طرح و برنامه فیلم و سریال شبکه یک سیما از سال 1380 تا 1385، مدیر تامین و توزیع فیلم های سینمایی داخلی و خارجی بنیاد سینمایی فارابیی از سال 1376 تا 1380، مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما از سال 1374 تا 1376، کارشناسی و مدیریت سینمایی و فعالیت در مجامع فرهنگی و هنری، جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران، قرآن، فجر و...، کارشناس سینمایی بنیاد سینمایی فارابی از سال 1364 فعالیت داشته است.

از جمله آثاری که در زمان مدیریت وی انجام شده می‌توان به مجموعه" خانه سبز"، سینمای مستند کارگردانان ایران، فیلم"میم مثل مادر" و فیلم "فقط بیست" اشاره کرد.

تنظیم: هومن بهلولی