تبیان، دستیار زندگی
به طور در این درس، شما باید بتوانید مفاهیم فیزیکی را که آموخته اید به صورت دیداری به تصویر در آورید. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : بهاره امینی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعریف حرکت با شکل ها

تعریف حرکت با شکل ها

مقدمه ای بر شکل ها

در این درس، شما باید بتوانید مفاهیم فیزیکی را که آموخته اید به صورت دیداری به تصویر در آورید. حتماً به یاد می آورید که تأکید بر رسم صورت دیداری مفاهیم فیزیکی پیش از این هم در تمام مباحث کلاس فیزیک مطرح می شد. جهانی که در درس فیزیک مطالعه می کنیم یک دنیای فیزیکی است – دنیای که می توانیم آن را مشاهده کنیم. و اگر قادر به دیدن آن هستیم، پس مسلماً باید آن را به تصویر درآوریم. و اگر در جستجوی درک مفهوم آن هستیم، این درک باید با نمود تصویری همراه باشد. بنابراین همین طور که بر آموخته های فیزیکی خود می افزایید، به توانایی (یا عدم توانایی) خود در به تصویر کشیدن این مفاهیم نیز دقت داشته باشید. نحوه مطالعه و عادت های یادگیری خود را بررسی کنید، از خودتان بپرسید که آیا دانش شما تنها به مجموعه ای از واژه ها و تعاریف محدود می شود که (دست کم در ذهنتان) با دنیای فیزیکی که سعی دارید توصیفش کنید، هیچ ارتباطی ندارد. آموخته های فیزیکی شما که با شکل هایتان به تصویر در می آید باید با جهان فیزیکی ما ارتباط تنگاتنگی داشته باشد.

همانند سایر بخش های درس فیزیک، مطالعه حرکت شناسی یک بعدی با بهره گیری از روش های مختلف یادگیری صورت می گیرد.

این روش ها عبارتند از :

- استفاده از واژگان و تعاریف

-  استفاده از نمودارها

-  استفاده از اعداد

- استفاده از معادلات و  استفاده از شکل ها.

درس 2 به موضوع تعریف حرکت با استفاده از شکل می پردازد. دو نوع شکل رایجی که معمولاً در توصیف حرکت اجسام به کار می روند عبارتند از :

• شکل های نقطه ای

• شکل های برداری

در این درس ابتدا مهارت های دیداری خود تقویت کنید. در ادامه درس 2، سعی کنید بین تصاویر و شکل ها با واژگان و واقعیت فیزیکی شان ارتباط برقرار کنید. همین طور که در این درس پیش میروید این ارتباط را در میان مفاهیم درس اول نیز جستجو کنید.

ادامه دارد...

مرکزیادگیری سایت تبیان - تهیه: بهاره امینی

تنظیم: سمیرا بادامستانی