تبیان، دستیار زندگی
سیدكمال طباطبایی ، درباره‌ی مشكلات به وجود آمده برای سریال محمدحسین لطیفی، خاطرنشان كرد: از آنجا كه «قلب یخی» در خارج از كشور ثبت نشده و در داخل هم سازماندهی برای مبارزه با قاچاق صورت نگرفته بود، از طرفی هم متن‌های
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشكلات پنهان در «قلب یخی»


تهیه‌كننده‌ی سریال «قلب یخی» گفت: این سریال، اولین سریال نمایش خانگی بود و به همین دلیل با تعدادی مشكلات پنهان مواجه شد كه باعث شد بین دو فصل تعطیلی بدهیم.

قلب یخی

سیدكمال طباطبایی ، درباره‌ی مشكلات به وجود آمده برای سریال محمدحسین لطیفی، خاطرنشان كرد: از آنجا كه «قلب یخی» در خارج از كشور ثبت نشده و در داخل هم سازماندهی برای مبارزه با قاچاق صورت نگرفته بود، از طرفی هم متن‌های كار آماده نبود، تصمیم گرفتیم بین دو فصل تعطیلی داشته باشیم تا با شرایط بهتری كار را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در فصل اول هم قسمت‌های سریال‌ به صورت منظم توزیع نمی‌شد و وقفه‌هایی در توزیع ایجاد می‌شد. این مسأله را هم باید سازماندهی می‌كردیم و شرایطی را به وجود می‌آوردیم كه این اتفاق كمتر رخ دهد. به خاطر این تأخیر‌ها نیز چندبار از مخاطبان عذرخواهی كرده بودیم.

تهیه‌كننده‌ی «قلب یخی» همچنین گفت: حدودا دو ماه به سال نو باقی مانده بود كه تصمیم گرفتیم فصل دوم سریال را بسازیم، اما چون «قلب یخی» بازیگران زیادی با قراردادهای مختلف دارد، سازماندهی این امر و رسیدن به نقطه‌ی مشترك نیز زمان زیادی از ما گرفت. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم بعد از عید شروع كنیم تا توزیع سریال به صورت منظم صورت گیرد. سعی می‌كنیم تا اوایل خردادماه این كار به دست مخاطبان برسد.

شایعاتی كه به وجود آمده، سوءتفاهمی از حرف‌های آقای لطیفی بود كه در مصاحبه‌ای رخ داد و بعد‌ها هم اصلاح شد. این طور نیست كه پروژه از لحاظ مالی به مشكل خورده باشد كه اگر به این صورت بود، ادامه‌ی «قلب یخی» طبیعتا منطقی نخواهد بود.

طباطبایی بیان كرد: شایعاتی كه به وجود آمده، سوءتفاهمی از حرف‌های آقای لطیفی بود كه در مصاحبه‌ای رخ داد و بعد‌ها هم اصلاح شد. این طور نیست كه پروژه از لحاظ مالی به مشكل خورده باشد كه اگر به این صورت بود، ادامه‌ی «قلب یخی» طبیعتا منطقی نخواهد بود.

وی با اشاره به بحث كپی‌رایت «قلب یخی» گفت: در فصل اول سریال «قلب یخی» ثبت جهانی نشده بود و ما نیز برای این كار سازماندهی نداشتیم؛ اما در حال حاضر وكلای ما كار را ثبت جهانی كرده‌اند. در حال انجام یك برنامه‌ریزی برای داخل كشور هم هستیم كه می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

این تهیه‌كننده ادامه داد: تحت فشار عجیبی قرار داشتیم، تعداد مخاطبان و واكنش‌ها نشان می‌داد «قلب یخی» دو یا سه میلیون بیننده دارد؛ اما آمار اورجینالی كه به دست ما می‌رسید، این تعداد نبود. به همین دلیل باید این مسأله را حل می‌كردیم. این امر زمان زیادی برد، اما ناچار بودیم این مسأله را حل كنیم.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش اعلام كرد: به جز بخش پایانی فیلمنامه، همه‌ی قسمت‌های فیلمنامه نوشته شده است، اما در زمان تصویربرداری آخرین بازبینی‌ها توسط نویسنده و كارگردان انجام می‌شود. این سریال قرار است در 10 بسته ارایه شود كه هر بسته شامل دو قسمت و حدود 75 دقیقه است.

وی اضافه كرد: در همان بسته‌های سی‌دی یا دی‌وی‌دی، قسمت‌هایی از پشت صحنه اضافه می‌شود كه شكل جدید و نویی دارد كه با شكل‌هایی از پشت صحنه كه در بقیه‌ی كارها می‌بینیم متفاوت است. «آنچه گذشت» و «آنچه خواهید دید» نیز در این بسته‌ها وجود دارد. یك مجموعه است كه به دست مخاطب خواهد رسید.

سینما و تلویزیون تبیان


ایسنا