تبیان، دستیار زندگی
محمدکاظم کاظمی از عرضه‌ی دو کتاب تازه‌ درباره‌ی افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ و موسیقی افغانستان در نمایشگاه کتاب


محمدکاظم کاظمی از عرضه‌ی دو کتاب تازه‌ درباره‌ی افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.


محمد کاظم کاظمی

کاظمی در این‌باره گفت: یک کتاب مهم که ویراستاری‌اش با من بود و بخش عمده‌ای از وقتم در سال 1389 صرف ویرایش آن شد، در نمایشگاه بیست و چهارم کتاب تهران حضور خواهد داشت. این کتاب «افغانستان در مسیر تاریخ» نام دارد که به قلم میرغلام محمدغبار تألیف شده است و کامل‌ترین تاریخ افغانستان به حساب می‌آید.

او افزود: همچنین کتاب دیگر، «سرگذشت موسیقی معاصر افغانستان» تألیف عبدالوهاب مددی است که ویرایش کرده‌ام و به نمایشگاه ‌می‌رسد. این دو کتاب از سوی نشر عرفان منتشر و در نمایشگاه عرضه خواهند شد.

این شاعر و پژوهشگر که پیش‌تر از چاپ کتاب «ده شاعر انقلاب» خبر داده بود، متذکر شد که این اثر در دهه‌ی فجر منتشر نشد و انتظار می‌رود در نمایشگاه عرضه شود. او پیش‌تر گفته بود که در این مجموعه، مؤلفه‌های شعر علی‌ معلم دامغانی، علی موسوی گرمارودی، قیصر ‌امین‌پور، مهرداد اوستا، سلمان هراتی، احمد عزیزی، نصرالله مردانی، حمید سبزواری، طاهره ‌صفار‌زاده و سیدحسن حسینی را مورد بررسی قرار داده است.

یک کتاب مهم که ویراستاری‌اش با من بود و بخش عمده‌ای از وقتم در سال 1389 صرف ویرایش آن شد، در نمایشگاه بیست و چهارم کتاب تهران حضور خواهد داشت.

در این نقدها سعی شده است به ویژگی‌ها و مشخصات متمایز شاعری هرکدام از این شاعران انقلاب اشاره شود و از سویی نیز کارنامه‌ی شاعری هرکدام از آن‌ها به تفکیک مورد بررسی قرار گیرد.

محمدکاظم کاظمی - شاعر افغان - متولد سال 1346 است و تحصیلاتش را در حوزه‌ی مهندسی عمران به انجام رسانده است. او به فعالیت‌های قلمی، بویژه ویراستاری، همکاری با مطبوعات و نگارش مقالات و کتاب‌هایی در زمینه‌ی ادبیات اشتغال دارد. از سال 1363 به ایران مهاجرت کرده و نخستین کتابش‌ را هم در سال 1373 منتشر کرده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران