تبیان، دستیار زندگی
ینماها سه فیلم قبل از تحویل سال به نمایش در می‌آیند رئیس شورای صنفی نمایش گفت: تغییرات آئین نامه ی شورای صنفی نمایش این‌هفته در جلسه شورا مراحل نهایی خود را طی می‌كند و به معاونت سینمایی وزارت ارشاد فرستاده می‌شود. همایون اس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش اكران نوروزی سینماها

سه فیلم قبل از تحویل سال به نمایش در می‌آیند

رئیس شورای صنفی نمایش گفت: تغییرات آئین نامه ی شورای صنفی نمایش این‌هفته در جلسه شورا مراحل نهایی خود را طی می‌كند و به معاونت سینمایی وزارت ارشاد فرستاده می‌شود.

همایون اسعدیان درباره برنامه ‌قطعی اكران نوروزی سینماها گفت: «چهارشنبه‌سوری» ،«زیر درخت هلو»«شام عروسی» و «ازدواج به سبك ایرانی» برنامه نوروزی سینماها خواهند بود.

«چهارشنبه‌سوری» به كارگردانی اصغر فرهادی كه از چندی قبل اكران خود را آغاز كرده است به نمایش خود همچنان درایام نوروز ادامه خواهد داد.

از این هفته چهارشنبه 17 اسفند ماه، فیلم «زیر درخت هلو» به كارگردانی ایرج طهماسب در گروه استقلال به نمایش درخواهد آمد.

خلاصه داستان «زیر درخت هلو» كه فیلم‌نامه‌ی آن توسط زوج موفق هنری حمید جبلی و ایرج طهماسب به نگارش درآمده بدین شرح است: در بین افراد یك خانواده ی بزرگ، شخصیتی وجود دارد كه از هلو بدش می‌آید، هیچ‌كس حق ندارد نامی از هلو بر زبان بیاورد، ماجرا زمانی آغاز می‌شود كه در بین میوه‌ها یك هلو وجود دارد، این شروع یك دعوای خانوادگی است

حمید جبلی، فاطمه معتمدآریا، ایرج طهماسب، شهره لرستانی در آن به ایفاء نقش می‌پردازند.

از هفته آینده 24 اسفند ماه«شام عروسی» به كارگردانی ابراهیم وحیدزاده در گروه عصر جدید به نمایش در می‌آید."شام عروسی" روایتی طنز است از ماجرای برگزاری یك عروسی بزرگ و باشكوه اما بدون پول كه در آن امین حیایی، نیكی كریمی، مارال فرجاد، پویا امینی، سیروس ابراهیم‌زاده، محمدرضا هدایتی و جمشید شاه‌محمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین پرونده ی اكران نوروزی با نمایش «ازدواج به سبك ایرانی» به كارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی علی معلم در تاریخ 11 فروردین ماه بسته خواهد شد . « ازدواج به سبك ایرانی» داستان خواستگاری یك جوان خارجی از دختری ایرانی است و جمعی از بازیگران سینمای ایران از جمله داریوش ارجمند، فاطمه گودرزی و ... در آن حضور دارند.

لینک ها :

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

با برندگان سیمرغ