تبیان، دستیار زندگی
پروانه ها با عمر کوتاهی که دارند، از متنوع‌ترین موجودات زمین هستند که هرکدام، الگوهای متفاوتی از رنگ و نقش‌ونگار را به نمایش می‌گذارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیباترین پروانه ها

پروانه ها با عمر کوتاهی که دارند، از متنوع‌ترین موجودات زمین هستند که هرکدام، الگوهای متفاوتی از رنگ و نقش‌ونگار را به نمایش می‌گذارند. الگوهای گوناگون رنگارنگ بر روی بال‌های پروانه‌ها و پرواز نامنظم ولی باوقار آن‌ها باعث شده تا تماشای پروانه یکی از سرگرمی‌های محبوب در برخی کشورها به‌شمار بیاید.

پروانه

پروانه ها قسمت عمده ای از جهان حشرات را تشکیل می دهند وطبق محاسبات دانشمندان ، تاکنون ُیکصد هزارنوع از این حشره شناخته شده است.

پروانه عدد ۸۸

نام علمی:‌ دیاتریا نگلکتا. روی بال‌های این پروانه برزیلی، خطوط و نقطه‌هایی وجود دارند که کاملا عدد ۸۸ در زبان انگلیسی را به یاد می‌آورند. برای همین هم این نام عجیب روی این پروانه گذاشته شده است.

پروانه

پروانه بال‌پرنده‌ای

نام علمی: اورنیتوپترا پریاموس. این پروانه، بزرگ‌ترین پروانه استرالیا است. در این تصویر، پروانه بال‌پرنده‌ای سبز را می‌بینید که روی یک برگ سبز نشسته است. عرض بال‌های پروانه بال‌پرنده‌ای ماده حتی به ۲۰ سانتیمتر هم می‌رسد.

پروانه

پروانه کامه‌هامه‌ها

نام علمی: ونسا تامیامی. هاوایی تنها دو پروانه بومی دارد که یکی از آن‌ها، پروانه کامه‌هامه‌ها است. این تصویر نمای نزدیک بال این پروانه است و در موزه اوآهو گرفته شده است.

پروانه

پروانه دم‌ چلچله‌ای پایپ‌واین

نام علمی: باتوس فیلنور. این پروانه زیبا روی بال‌های عقبی خود،‌ در سمت داخلی بال‌ها، نقطه‌های سفید و نارنجی بسیار خاصی دارد که می‌توانید آن‌ها را به خوبی در این تصویر ببینید.

پروانه

پروانه مورفوی آبی‌رنگ نر

در این تصویر می‌توانید بال‌های گسترده یک پروانه مورفوی آبی‌رنگ نر را ببینید که به زیبایی می‌درخشند.

پروانه

نمای نزدیک از الگوهای حیرت‌آور روی بال‌های پروانه

این تصویر در استرالیا گرفته شده است و گونه پروانه مشخص نیست. با این حال به خوبی می‌توانید طرح‌ها و نقش‌های زیبا را همراه با رنگ‌های متنوع روی بال‌های این پروانه ناشناخته تشخیص بدهید.

پروانه

پروانه طاووسی با رنگ‌های بنفشه‌ای

نام علمی: جونیونیا المانا. مشخصه پروانه طاووسی با رنگ‌های بنفشه‌ای این است که خال‌هایی مانند دو چشم روی بال‌هایش دارد و الگوهایی از رنگ بنفش را می‌توان روی نقش‌و‌نگار بال‌هایش پیدا کرد.

پروانه

پروانه بال گورخری

این تصویر از پروانه بال‌ گورخری در باغ‌وحش کودکان در نبراسکا گرفته شده است. رنگ گلبرگ‌های گلی که پروانه روی آن نشسته، همخوانی خوبی با راه‌راه‌های سفید روی بال‌هایش دارد.

پروانه

پروانه مورفوی آبی

این تصویر از یک پروانه مورفوی آبی در حال استراحت روی یک برگ گرفته شده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید کل چرخه زندگی یک پروانه مورفو، تنها ۱۱۵ روز است، یعنی در حدود یک‌سوم یک سال!

پروانه

پروانه دم‌ چلچله‌ای اسپایس‌بوش

نام علمی: پاپیلیو ترویلوس. در این عکس زیبایی یک پروانه دم‌ چلچله‌ای اسپایس‌بوش روی گل‌هایی با رنگ‌های درخشان، تمام و کمال به تصویرکشیده شده است.

پروانه

فرآوری: مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان تبیان


منابع:ایرانویج،تاپ فروم،ویکی پدیا

مطالب مرتبط:

کوچکترین آکواریوم دنیا

عقاب طلایی

ابرهای قلمبه ی ماماتوس

این قورباغه قور قور نمی کند

درخت های نقاش

قورباغه آبی اما سمی!

بندبندی در اعماق اقیانوس

حلزون های مخروطی خطرناک

گربه ماهی‌ كه چوب می خورد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.