تبیان، دستیار زندگی
همه چیز حاكی از آن است كه بارسلونا و رئال‌مادرید در طول یك ماه آینده چهار بار برابر یكدیگر قرار خواهند گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش به سوی ال کلاسیکو


همه چیز حاكی از آن است كه بارسلونا و رئال‌مادرید در طول یك ماه آینده چهار بار برابر یكدیگر قرار خواهند گرفت.


دوئل بارسا - رئال ادامه دارد

بازی دور برگشت لالیگا و فینال كوپا دل‌ری قطعی است، دو نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ هم با توجه به نتایج دور رفت دو تیم تقریبا حتمی‌به نظر می‌رسد. بارسلونا توانست كه شاختار دونتسك را 5- یك در نوكمپ ببرد تا یك بازی تشریفاتی را در دور برگشت مرحله یك‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ در روز سه‌شنبه 23 فروردین در اوكراین داشته باشد، هر چند كه كاتالان‌‌ها سعی می‌كنند محتاط باشند.

پیكه بعد از برد گفت:«‌90 دقیقه مانده است و باید محتاط بود. اگر گل زودهنگام بخوریم خطرناك می‌شود.» اگر در نهایت دو تیم در نیمه‌نهایی با یكدیگر برخورد كنند، ماراتن شروع خواهد شد. بامداد 28 فروردین، ساعت 00:30، اولین تقابل رئال‌مادرید و بارسلونا در برنابئو در دور برگشت لالیگا خواهد بود. این بازی تقریبا بی‌حال‌ترین ال‌كلاسیكو خواهد بود چرا كه شانس قهرمانی بارسلونا در لالیگا تقریبا مسجل شده است و شاید تنها انگیزه رئال، گرفتن انتقام شكست 5- صفر بازی رفت در نوكمپ باشد، از طرفی یك ال‌كلاسیكو همیشه یك ال‌كلاسیكو است.

اما درست چهار روز بعد دو تیم باید رودرروی یكدیگر قرار گیرند. ساعت 24 چهارشنبه 31 فروردین دو تیم 90 دقیقه برای یك جام تلاش خواهند كرد،‌ یك نبرد بسیار مهم. اما بعد از این دو بازی بزرگ، دو ال كلاسیكوی دیگر در مرحله نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ برگزار خواهد شد.

برعكس تمام نقاط دنیا كه مهم‌ترین داربی سال با استرس و فشارهای حاشیه‌ای همراه است، ال‌كلاسیكو چیز دیگری است.

چهارشنبه هفت اردیبهشت، ساعت 23:15 در برنابئو بازی رفت برگزار خواهد شد و بازی برگشت نیز سه‌شنبه 13 اردیبهشت در نوكمپ خواهد بود. بعد از آن هم یكی از دو تیم راهی فینال خواهد شد تا با یكی از شالكه، اینتر، چلسی و یونایتد در فینال بازی كند. در پایان، چهار ال‌كلاسیكو در 18 روز كه آمار شگفت انگیزی به نظر می‌رسد. البته كار به اینجا ختم نمی‌شود، بارسلونا و رئال‌مادرید می‌توانند سوپركاپ اسپانیا را هم به احتمال فراوان در تابستان آینده در بازی‌های رفت و برگشت برگزار كنند !

دوئل بارسا - رئال ادامه دارد

برعكس تمام نقاط دنیا كه مهم‌ترین داربی سال با استرس و فشارهای حاشیه‌ای همراه است، ال‌كلاسیكو چیز دیگری است. در همه لیگ‌های دنیا و حتی لیگ داخلی خودمان پیش از داربی دو تیم مراقبند تا با یك بازی توام با احتیاط از اخطارگیری و یا مصدومیت خودداری كرده و در خود بازی داربی هم باز با رعایت جوانب احتیاط از پرداختن به یك بازی زیبا پرهیز می‌كنند، اما در لالیگا در بازی‌های پیش از داربی تیم‌ها با ارایه یك بازی محكم و پر گل و نپرداختن به حاشیه‌های ویرانگر سعی در خط و نشان كشیدن برای حریف می‌كنند.

این روزها شرایط با دور رفت كمی فرق كرده. رئال با توجه به شرایط به وجود آمده برای تیم به آمادگی دور رفت نیست. آنها بازی رفت تیم صدرنشین بودند و مورینیوی مغرور و خوش فکر از حذف بارسا در لیگ قهرمانان سال گذشته به یك برد یك‌طرفه در زمین حریف در ال‌كلاسیكو امیدوار بود.

از طرف دیگر برعكس زمان حالا آنها كمترین مصدوم را داشته و با روحیه‌ای مناسب درصدد گلباران حریف بودند، اما این روزها به اعتراف خود سرمربی، تیم رئال خسته و فرسوده است و مصدومیت‌های پیاپی دست و پای تیم را حسابی بسته است. هر چند كه بازگشت هیگواین و رسیدن به مرز آمادگی كاكا را باید به فال نیك گرفت و بازی‌های فوق‌العاده آدبایور و گاهی بنزما را نباید از نظر دور داشت،‌اما هنوز هم تیم در خط دفاع و خط هافبك دچار ضعف بوده و در این بین مصدومیت نابهنگام رونالدو هم می‌رود كار دست سپیدها بدهد. باید دید مورینیو به دو دیدار قطعی در چهار روز (و یا محتملا چهار دیدار در طی 18 روز) می‌اندیشد و یا به طور منطقی كار خود را پیش خواهد برد.

اما بارسا با ظرفیت‌های بالای خود در طی سه سال گذشته ثابت كرده كه شایسته‌ترین تیم در هر لیگ یا تورنمنتی است كه در آن حاضر می‌شود. آنها سه سال تمام است با مدیریت شخص پپ از هرگونه حاشیه پرهیز كرده‌اند، اما حال می‌روند كه توسط خود وی دچار حاشیه شوند. اخبار مربوط به جدایی وی از بارسا مطمئنا نمی‌تواند در روحیه كلی تیم بی‌تاثیر باشد.

آبی و اناری پوشان نیز مشکلات ریز و درشت فراوانی را در منطقه دفاعی خود احساس می کنند و قطعا جدال سختی را با مهاجمان آماده این روزهای رئال خواهند داشت.

به هر حال باید سه هفته دیگر صبر کرد و دید کدام یک از غول های بزرگ اسپانیا جام ها و جدال های حساس را به سود خود به پایان خواهد برد؟

بخش ورزشی تبیان


منبع: گل