تبیان، دستیار زندگی
در حالی که حدود 48 ساعت به برگزاری مراسم اسکار 2006 و اعلام برندگان هر رشته باقی مانده، از هر پنج امریکایی یک نفر معتقد است فیلم "تصادف" پل هاگیس باید برنده اسکار بهترین فیلم سال باشد نتایج یک نظرسنجی از 1016 فرد بالغ امریک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"تصادف" باید اسکار بهترین فیلم را ببرد

در حالی که حدود 48 ساعت به برگزاری مراسم اسکار 2006 و اعلام برندگان هر رشته باقی مانده، از هر پنج امریکایی یک نفر معتقد است فیلم "تصادف" پل هاگیس باید برنده اسکار بهترین فیلم سال باشد

نتایج یک نظرسنجی از 1016 فرد بالغ امریکایی که پنج‌شنبه شب منتشر شد حاکی از آن است که تنها 13 درصد شهروندان این کشور "کوهستان بروکبک" را شانس اول بردن اسکار بهترین فیلم می‌دانند، "مونیخ" استیون اسپیلبرگ و "شب بخیر و موفق باشید" جرج کلونی هر کدام با 10 درصد و "کاپوتی" بنت میلر با فقط 4 درصد در این نظرسنجی در رده‌های بعد قرار گرفتند.

25 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تلفنی شرکت "هریس پل" اعلام کردند که هنوز تصمیمی برای انتخاب بهترین فیلم نگرفته‌اند و 18 درصد هم هیچکدام از پنج نامزد رشته اسکار بهترین فیلم را شایسته دریافت اسکار ندانستند. این در حالی است که "کوهستان بروکبک" آنگ لی تا به حال تمامی جوایز مهم جشنواره‌ها و مراسم سینمایی سال 2005 را برده و بسیاری از کارشناسان معتقدند در اسکار 2006 هم فاتح مطلق لقب خواهد گرفت. این فیلم جنجالی در هشت رشته نامزد اسکار شده است.

در رشته بهترین بازیگر مرد هم جواکین فینیکس برای بازی در "قدم‌زنی در مسیر" با 32 درصد برنده مطلق اسکار این رشته از نظر سینمادوستان امریکایی لقب گرفت و در رشته بهترین بازیگر زن ریس ویترسپون با 43 درصد صدرنشین شد. ویترسپون در همین فیلم با فینیکس همبازی است.

هفتاد و هشتمین دوره مراسم اعطای جوایز اسکار به برترین‌های فیلم و سینما یکشنبه شب آینده در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار و جریان کامل آن به صورت زنده از شبکه ABC پخش می‌شود.

لینک ها :

گزارشی از هفتاد و هشتمین دوره مراسم اسكار

«نیكول كیدمن‌» در مراسم اسكار

محبوبترین فیلم زنان سال 2005

هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی اسكار