تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور گفت: سال 1390 به فضل الهی با همت دولت و مجلس سالی پرافتخارتر، موفق‌تر و عزتمندانه‌تر برای ملت ایران و انقلاب اسلامی خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس‌جمهور در دیدار نوروزی نمایندگان:

دولت دنبال اصلاح منابع اصلی تولید تورم در كشور است


رییس‌جمهور گفت: سال 1390 به فضل الهی با همت دولت و مجلس سالی پرافتخارتر، موفق‌تر و عزتمندانه‌تر برای ملت ایران و انقلاب اسلامی خواهد بود.


ڈاکٹر محمود احمدی نژاد

دكتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار نوروزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی كه در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار شد، با تبریك فرارسیدن سال جدید با اشاره به این‌كه سال گذشته به ظاهر سال سختی بود اما دستاوردهای بزرگ و افتخار آمیزی داشت، گفت: ابتدای سال 89 دشمنانی كه در مقابل منطق قوی ملت ایران كم آورده بودند به ابزار قطعنامه و تحریم متوسل شده و به تعبیر خود تحریم‌های فلج كننده‌ای علیه ملت ایران اعمال كردند و به دنبال فشار بر ایران بودند و وعده‌گاه خود برای اعمال فشار را زمان اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها قرار داده بودند.

رییس‌جمهور خاطرنشان كرد: دشمنان با همراهی برخی عوامل داخلی شان همه توان خود را بسیج كرده بودند كه در سال 89 نه تنها اتفاق مثبتی در ایران نیفتد بلكه حركت ملت ایران به بن بست منتهی شود.

احمدی‌نژاد گفت: سال گذشته به رغم طراحی‌های دشمنان و با وجود اینكه برای اولین بار در 50 سال گذشته 20 درصد از درآمد نفت بلوكه شد، بزرگترین تحول تاریخ كشور با همدلی مسئولین و مردم به گونه‌ای اجرا شد كه نه تنها هدف دشمنان محقق نشد بلكه به نقطه مثبت،‌ افتخار و اقتدار ملت ایران تبدیل شد و دلبستگی و همبستگی ملی تقویت شد.

رییس‌جمهور خاطرنشان كرد: در بخش عمرانی نیز سال گذشته 86.5 درصد تخصیص صورت گرفت كه نسبت به سال‌های اخیر رشد قابل توجهی محسوب می‌شود و از سوی دیگر در شرایطی كه دشمنان به دنبال اعمال تحریم‌های فلج كننده بودند به فضل الهی و با بسیج همه مسئولین اجرایی كشور بیش از یك میلیون و 600 هزار شغل ثبت شده در كشور ایجاد شد و صادرات غیر نفتی نیز در سال گذشته از مرز 30 میلیارد دلار گذشت و همه این دستاوردها حاصل همدلی و همراهی دولت، مجلس و مردم بود.

احمدی‌نژاد افزود: باید از فرصتی كه برای خدمت در اختیارمان قرار گرفته با همدلی و نگاه به افق‌های بلند در مسیر ساختن و پیشرفت كشور استفاده كنیم و توجه داشت كه چنین اقداماتی است كه ماندگار خواهد بود.

دولت به سرعت درحال اصلاح منابع اصلی تولید تورم در كشور است و در این راستا بدنبال اصلاح ساختارهای تولیدی، كاهش هزینه‌های جاری دولت و كنترل سوداگری در بخش مسكن است.

رییس‌جمهور در ادامه سال جاری را سال مهمی ارزیابی كرد و گفت: امسال نیز بدون تردید دشمنی دشمنان ادامه خواهد داشت زیرا آنان مشكل خود را از ایران و ملت ایران می‌دانند و همه طراحی‌های آنها برای متوقف كردن ملت ایران است اما بدون تردید تقابل با ملت ایران هیچ گونه نتیجه‌ای برای آنان نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد اظهار كرد: با توجه به این‌كه امسال انتخابات مجلس برگزار خواهد شد در حقیقت سال نتیجه‌گیری نمایندگان مجلس از اقدامات خودشان است از این رو باید تمام پایه گذاری‌هایی كه برای عمران و آبادانی كشور صورت گرفته به ثمر برسد.

رییس‌جمهور ایجاد جهش در اشتغال را از مهمترین اقدامات سال جاری دانست و گفت: دولت برای ایجاد 2.5 میلیون شغل برای امسال برنامه ریزی كرده است و معتقدیم ظرفیت، دانش و امكانات این اقدام در كشور وجود دارد. همچنین در زمینه پروژه‌های عمرانی 47 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص داده شده و اگر این مبلغ در سال آینده نیز اختصاص یابد می‌توان تمام پروژه‌های استانی و نیمه تمام را تكمیل كرد.

وی نگرانی از تورم را بی‌مورد دانست و گفت: دولت به سرعت درحال اصلاح منابع اصلی تولید تورم در كشور است و در این راستا بدنبال اصلاح ساختارهای تولیدی، كاهش هزینه‌های جاری دولت و كنترل سوداگری در بخش مسكن است.

رییس‌جمهور گفت: هدف اصلی از اقدامات دولت و مجلس ایجاد رفاه و آرامش و سعادت برای مردم و تقویت دلبستگی به نظام است لذا باید كاری كنیم كه مردم احساس دلشادی و پیوستگی عمیق‌تری با نظام داشته باشند.

احمدی نژاد

احمدی‌نژاد با تاكید بر این‌كه دولت به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای پیشرفت و آبادانی كشور است از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا شرایط فعالیت بیشتری برای دولت ایجاد كنند تا دولت از فرصت مانور و مدیریت مناسبی برخوردار باشد تا بتواند گام‌های بعدی را در مسیر اصلاح اقتصادی و هدفمند كردن یارانه‌ها به سرعت عملیاتی كند.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌كه امسال سال جهاد اقتصادی است و اجرای درست و كامل دو طرح دولت می‌تواند بخش قابل توجهی از این جهاد را محقق كند، گفت: با ایجاد 2.5 میلیون شغل همه عرصه‌های صنعتی، كشاورزی و اقتصادی كشور فعال می‌شود و از سوی دیگر اگر ابعاد مختلف هدفمند كردن یارانه‌ها با همین سرعت اجرا شود و به واسطه آن بخش‌های صنعت، كشاورزی، حمل و نقل و مصرف خانوار اصلاح شود بی تردید بخش مهمی از جهاد اقتصادی محقق خواهد شد.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: دولت بدنبال آن است كه در سال جاری ساختارهای اقتصادی اصلاح شود، تولید افزایش یابد، بیكاری كاهش یافته و از سوی دیگر وضع اقتصادی مردم ارتقاء پیدا كند.

رییس‌جمهور گفت: امسال باید سال موفقیت‌های بزرگ‌تر باشد از این رو باید دست به دست هم تلاش كنیم تا در سال جهاد اقتصادی درآمد مردم و وضع اقتصادی كشور هر چه بیشتر افزایش یابد.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: دشمنان خیال می‌كنند با ایجاد فاصله،‌ تفرقه و درگیری می‌توانند ایران را تحت فشار قرار داده و اهداف شوم خود را محقق سازند اما سخت در اشتباه هستند زیرا آنان از درك محبت برادری و ایمانی و عشق مردم این دیار به خط نورانی ولایت و امامت و چشیدن لذت این عشق الهی محروم هستند.

در بخش عمرانی سال گذشته 86.5 درصد تخصیص صورت گرفت كه نسبت به سال‌های اخیر رشد قابل توجهی محسوب می‌شود و از سوی دیگر در شرایطی كه دشمنان به دنبال اعمال تحریم‌های فلج كننده بودند به فضل الهی و با بسیج همه مسئولین اجرایی كشور بیش از یك میلیون و 600 هزار شغل ثبت شده در كشور ایجاد شد

رییس‌جمهور تصریح كرد: حتی اگر دشمنان همه سرمایه‌ها و قوای شیطانی خود را بسیج كنند به فضل الهی سال 90 با همت مجلس و دولت سالی پر افتخارتر، موفق‌تر و عزتمندانه‌تر برای ملت ایران و انقلاب خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های نوروز گفت: خداوند در چرخش احوال و حركت كمالی انسان فرصت‌ها و تحولاتی را تعبیه كرده است كه یكی از آن‌ها نوروز است، نوروز هدیه‌ای الهی و یادآوری توحید، امامت، عدالت، معاد، نبوت و حقیقت انسان به انسان است و خوشبختانه در فرهنگ اسلامی كشورمان نوروز همچنان پابرجاست و همه به دنبال نوروز حقیقی انسان یعنی حاكمیت امام عصر(عج) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی و دكتر صدر در ابتدای این دیدار به نمایندگی از سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تبریك سال نو، تعامل و هماهنگی مثبت دولت و مجلس را در سال گذشته مورد اشاره قرار داده و بر تقویت هر چه بیشتر آن تاكید كردند.

ابراهیمی در بخشی از سخنان خود به موضوع هدفمند كردن یارانه‌ها اشاره كرد و گفت: اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها افتخار بزرگی است كه همه دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی به دنبال اجرای آن بودند اما ترس و وحشتی از انجام آن در دل همگان وجود داشت اما با شجاعت و درایت دكتر احمدی‌نژاد و برنامه ریزی و مدیریت خوب دولت این اقدام بزرگ و تحول بدرستی به اجرا درآمد.

بخش سیاست تبیان


منبع:ایسنا