تبیان، دستیار زندگی
انی فیلم تازه نیکی کریمی «گریز»؛ فیلمی زنان از دل اجتماع تاکنون حدود 15 درصد از صحنه های فیلم تازه نیکی کریمی فیلمبرداری شده است. به گزارش «بانی فیلم»؛ «گریز» دومین فیلم بلند این کارگردان 27 بهمن ماه در تهران کلید خورده بود. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان فیلمبرداری سکانس های خیابانی فیلم تازه نیکی کریمی

«گریز»؛ فیلمی زنان از دل اجتماع

تاکنون حدود 15 درصد از صحنه های فیلم تازه نیکی کریمی فیلمبرداری شده است.

به گزارش «بانی فیلم»؛ «گریز» دومین فیلم بلند این کارگردان 27 بهمن ماه در تهران کلید خورده بود. بیشتر سکانس های خارجی این فیلم فیلمبرداری شده و گروه طی یکی، دو روز آینده در لوکیشن اصلی گریز (خانه شهرزاد) ساکن می شوند.

این لوکیشن در حوالی خیابان دولت قرار دارد. نیکی کریمی بازیگر اصلی این فیلم است که در تمامی سکانس های گرفته شده جلوی دوربین رفته است.

نیلوفر خوش خلق، احسان امانی، حسام نورانی و علیرضا انوش فر دیگر بازیگران این فیلم هستند. اتوبان های تهران، مسجد و کافی شاپی در خیابان آبان لوکیشن هایی بودند که گروه طی روزهای گذشته در آنجا حضور داشتند. نکته دیگر درباره «گریز» فیلمبرداری تعدادی از سکانس های آن در برف است.

گروه منتظر بارش برف هستند تا چند سکانس این فیلم را در جاده های اطراف تهران فیلمبرداری کنند. در صورت عدم بارش برف به احتمال فراوان این پلان ها در لوکیشنی دیگر فیلمبرداری می شود. فیلمنامه «گریز» را شادمهر راستین براساس طرحی از نیکی کریمی نوشته است.

فیلم دوم این کارگردان همچون «یک شب» یک فیلم اجتماعی زنانه است؛ شهرزاد (نیکی کریمی) مدتی است که می خواهد تصمیم مهمی بگیرد. در این زمان او می خواهد انتخاب کردن در شهری مثل تهران را تجربه کند. حسین جعفریان (فیلمبردار)، ایرج رامین فر (طراح صحنه و لباس)، مهری شیرازی (طراح چهره پردازی)، پرویز آبنار (صدابردار) و مانفرد اسماعیلی (برنامه ریز و دستیار اول کارگردان) در این پروژه با نیکی کریمی همکاری می کنند. تهیه کنندگی «گریز» را محمدرضا تخت کشیان بر عهده دارد.

لینک ها :

نیکی کریمی گریز را جلوی دوربین می برد

گفتگوی نیكی كریمی با فیلمبردار اینك آخرالزمان

«یك شب» نیكی كریمی در كنار آثاری از «فون تریه» و «آلن كاوالیه»

فیلم نیكی‎‎ كریمی بهجشنواره كن می رود

نیکی کریمی با یک شب، تنها نماینده ایران در پرتغال

نخستین فیلم بلند نیكی كریمی

نیكی كریمی: خودم را یك بازیگر مؤلف می‍دانم

یک شب در مونترال كانادا

نیكی كریمی داور جشنواره‍ی دمشق

نیكی كریمی، داور جشنواره ی بیروت