تبیان، دستیار زندگی
مسعود کیمیایی فیلمش را از فهرست اکران نوروزی خارج کرده بلکه بتواند با کشتن زمان در دوره‌ای که رقابت مابین فیلم‌ها به اندازه نوروز شدید نیست این تازه‌ترین شاهکار تاریخ مصرف گذشته خود را اکران کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کیمیایی هم از رقابت با ده‌نمکی وحشت دارد؟

«جرم» از اکران نوروزی کنار کشید


مسعود کیمیایی فیلمش را از فهرست اکران نوروزی خارج کرده بلکه بتواند با کشتن زمان در دوره‌ای که رقابت مابین فیلم‌ها به اندازه نوروز شدید نیست این تازه‌ترین شاهکار تاریخ مصرف گذشته خود را اکران کند.


رقابت فشرده در میان فیلم‌هایی که بنا است در اکران نوروزی روی پرده بروند سبب‌ساز آن شد که بعد از «ورود آقایان

مسعود کیمیایی

ممنوع» که از ترس رقابت با «اخراجیها3» از اکران نوروزی کنار کشید فیلم «جرم» ساخته اخیر مسعود کیمیایی هم از اکران نوروزی کنار رفته و به احتمال زیاد در تابستان روی پرده برود.

انصراف کیمیایی که تهیه‌کننده فیلم جدیدش است از اکران نوروزی بیشتر به این دلیل عجیب است که این فیلمساز و البته گروهی از همپالکی‌هایش طی تمام ماه‌های تولید این فیلم از این مساله سخن می‌گفتند که «جرم» حتی توانایی رقابت با «اخراجیها3» را هم داشته و در صورت اکران همزمان باز هم مخاطبان خاص خود را دارد اما آنچه درباره اکران فیلم رخ داده یعنی تصمیم ابتدایی برای اکران نوروزی و سپس خالی کردن میدان رقابت بیش از هر چیز برآمده از این واقعیت تلخ است که کیمیایی خودش هم می‌داند نه فقط فیلم جدیدش که تمام آنچه طی ده سال اخیر ساخته آن قدر تصنعی و باسمه‌ای هستند که به زحمت فروش یکی از این آثار آن هم در آستانه دهه نود به 500 میلیون تومان می‌رسد!

رقابت فشرده در میان فیلم‌هایی که بنا است در اکران نوروزی روی پرده بروند سبب‌ساز آن شد که بعد از «ورود آقایان ممنوع» که از ترس رقابت با «اخراجیها3» از اکران نوروزی کنار کشید فیلم «جرم» ساخته اخیر مسعود کیمیایی هم از اکران نوروزی کنار رفته و به احتمال زیاد در تابستان روی پرده برود.

«جرم» یک فیلم زیر حد متوسط است که نه به لحاظ محتوا و نه به لحاظ ساختار چیزی برای عرضه به مخاطب ندارد. کیمیایی هم خیلی خوب فهمیده که اگر رفقای مطبوعاتی‌اش نباشند حتی تولید فیلم هم برای وی امری محال به شمار می‌رود و دقیقا به همین خاطر است که در یک اقدام هوشمندانه فیلمش را از فهرست اکران نوروزی خارج کرده بلکه بتواند با کشتن زمان در دوره‌ای که رقابت مابین فیلم‌ها به اندازه نوروز شدید نیست این تازه‌ترین شاهکار تاریخ مصرف گذشته خود را اکران کند.

سینما و تلویزیون تبیان


شبکه ایران