تبیان، دستیار زندگی
شهرداری تهران تورهای کوتاه مدتی ترتیب داده که می تواند همه تعطیلات شما را پر کند!این تورهای نیم‌روزه و یكروزه که با عنوان «تور بهارانه» در سطح تهران برگزار می‌شود، شما را با جاذبه های گردشگری تهران آشنا می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهران گردی در 14روز

تهران


اگر هنوز برای سفر نوروزی امسالتان برنامه ای نریخته اید، ناامید نباشید. شهرداری تهران تورهای کوتاه مدتی ترتیب داده که می تواند همه تعطیلات شما را پر کند!این تورهای نیم‌روزه و یكروزه که با عنوان «تور بهارانه» در سطح تهران برگزار می‌شود، شما را به اماكن تفریحی و گردشگری شهر برده و با جاذبه های گردشگری تهران آشنا می کند.


نزدیک به 50موزه و کاخ موزه دیدنی در شهر تهران وجود دارد که برخی از آنها در دنیا بی‌نظیر هستند. همچنین حدود 20 هتل و 124مهمانپذیر و مسافرخانه نیز در شهر تهران وجود دارد که با تخفیف‌های نوروزی قادر به پذیرایی از مهمانان نوروزی این شهر هستند.

در این سفرهای یک روزه شما از گذرهای قدیمی و خانه‌ها و کاروانسراهای تاریخی دیدن خواهید کرد و با مفاخر تهران آشنا می شوید. آن هم در شرایطی که سوار بر درشکه‌های اسبی گذرهای تاریخی را تا سنگلج طی می کنید و راهنمایان تور شما را در یک سفر 3 ساعته شهری به 400سال پیش خواهند برد.

این سفرهای رایگان در 2نوبت صبح و بعدازظهر از 2 ایستگاه بهارستان و امام‌خمینی‌(ره) با استفاده از خودروهای مناسب گردشگری و همچنین با حضور راهنمایان مسلط به تاریخ و فرهنگ تهران شروع می‌شود و به مدت 3ساعت ادامه دارد.

در حقیقت روزانه 8 سفر از مبدا 2 ایستگاه‌ تعیین شده انجام می‌شود و پس از سفر به کانون تاریخی شهر با پذیرایی مختصر از مسافران نوروزی پایان می‌یابد.

شهرداری تهران با برگزاری برنامه «تهران، سلام» و ایستگاه‌هایی در مبادی ورودی و خروجی شهر نقشه، راهنمای اماكن توریستی و دیدنی تهران و راهنمای مراكز گردشگری را توزیع می کند و فضای اسكان موقت مسافران در بوستان‌های منتخب را هم فراهم خواهد کرد

تهران

6 ایستگاه راهنمایی نوروزی در میدان امام خمینی(ره)، میدان بهارستان، میدان خراسان، میدان شهدا، چهارراه گلوبندک و میدان محمدیه تهران نیز دایر می‌شود تا راهنمایان مستقر در این ایستگاه‌ها نسبت به ارائه اطلاعات مورد نیاز گردشگری تاریخی شهر و توزیع بروشورهای معرفی مراکز تاریخی، فرهنگی و ارائه نقشه گردشگری و کتابچه راهنمای جامع گردشگری به همراه 3حلقه فیلم معرفی جاذبه‌های گردشگری کانون تاریخی شکل‌گیری شهر تهران و البته آموزش‌های شهروندی به گردشگران و علاقه‌مندان اقدام کنند.

در ایام نوروز سال آینده، درشکه سواری تفریحی در محدوده میدان ارگ کاخ گلستان و پارک شهر نیز پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که علاقه‌مندان بتوانند از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی و فرهنگی منطقه استفاده کنند. مسافران کانون تاریخی شهر همچنین در یک سفر 3ساعته می‌توانند تجربه کوتاهی از سفر با درشکه‌های اسبی در محورهای تاریخی از درون کاخ گلستان و خیابان سنگفرش شده بازار تا پارک شهر تهران یا همان محله سنگلج قدیمی داشته باشند.

شهرداری تهران همچنین با برگزاری برنامه «تهران، سلام» و ایستگاه‌هایی در مبادی ورودی و خروجی شهر نقشه، راهنمای اماكن توریستی و دیدنی تهران و راهنمای مراكز گردشگری را توزیع می کند و فضای اسكان موقت مسافران در بوستان‌های منتخب را هم فراهم خواهد کرد.

علاوه بر این با برپایی 22 ایستگاه فرهنگی در میادین مهم و اصلی تهران در روز 12 فروردین ماه «جشن بهاران» را برگزار می کند و غرفه‌های ورزشی، مسابقات فرهنگی، سلامت، آسیب‌های اجتماعی، قرآن بخوانید جایزه بگیرید و... در این ایستگاه‌های فرهنگی دایر است.

الهام مرادی

بخش گردشگری


برگرفته از جام جم، همشهری

مقاله مرتبط:

گردشگری شبانه تعطیل