تبیان، دستیار زندگی
عضو مجلس خبرگان رهبری، ترویج کلیساهای خانگی را پروژه ای آمریکایی و صهیونیستی دانست و از مسؤولان دستگاه های امنیتی کشور خواست در مقابله با فرقه های انحرافی به توصیه هایی مراجع و علما اهتمام بیشتری بورزند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله کعبی:

مسؤولان  در مقابله با بدعت ها و انحرافات به توصیه های مراجع اهتمام بورزند

کعبی

عضو مجلس خبرگان رهبری، ترویج کلیساهای خانگی را پروژه ای آمریکایی و صهیونیستی دانست و از مسؤولان دستگاه های امنیتی کشور خواست در مقابله با فرقه های انحرافی به توصیه هایی مراجع و علما اهتمام بیشتری بورزند.

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وظیفه دستگاه های فرهنگی و امنیتی کشور را در مقابله با فرقه های انحرافی و کلیساهای خانگی بسیار مهم و سنگین ارزیابی کرد.

وی افزود: یکی از مظاهر حفظ نظام، حفظ محتوای دینی و نشر معارف اهل بیت(ع) و مبارزه با تهاجم فرهنگی و بدعت ها و انحرافات است و در این راستا روحانیت وظیفه سنگینی را عهده دارد هستند.

آیت الله کعبی فرقه سازی، ترویج مکتب های دروغین و انحرافی و اسلام ستیزی را از مهم ترین توطئه ها و برنامه های دشمنان دانست و تاکید کرد: وظیفه شرعی علمای دین، تبیین بدعت ها و گسترش امر به معروف و نهی از منکر است.

فعالیت کلیساهای خانگی پروژه ای آمریکایی صهیونیستی است

وی با اشاره به فعالیت کلیساهای خانگی در کشور، هوشیاری مسؤولان ذیربط را در این راستا خواستار شد و بیان داشت: برنامه هایی که بعضی ها در کشور تحت عنوان کلیساهای خانگی دنبال می کنند، یک پروژه آمریکایی صهیونیستی است و ربطی به ترویج دینداری ندارد.

آیت الله کعبی بیان داشت:این گونه فعالیت ها به عنوان یک مساله ضد نظام مطرح است و دستگاه های امنیتی و فرهنگی باید از تمام ظرفیت های موجود برای مقابله با آنها استفاده کنند.

مراجع از موضع خیرخواهی و با رعایت چارچوب های حفظ نظام امر به معروف و نهی از منکر می کنند

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: توجه به نصایح مرجعیت در این زمینه راهگشا است، مراجع از موضع نُصح و خیرخواهی با رعایت چارچوب های حفظ نظام و عدم جواز تضعیف نظام، به وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر عمل می کنند و دستگاه های امنیتی و فرهنگی بایستی به این نصح و خیرخواهی مراجع و علما اهتمام بورزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امروز روحانیت پرچمدار جهاد فرهنگی است، ابراز کرد: باید در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با بدعت ها و انحرافات از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه و روحانیت در نشر معارف اهل بیت(ع) و تبلیغ دین استفاده کنیم.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی بیان دشت: مجلس خبرگان رهبری دارای ظرفیت ساماندهی روحانیت بلند پایه برای مدیریت جهاد فرهنگی و مبارزه با بدعت ها و انحرافات است.

آیت الله کعبی جلوگیری از فساد را تا جایی که مزاحمت با مصلحت اقوی نداشته باشد، واجب شرعی دانست و گفت: در موضع گیری به عنوان وظیفه شرعی باید توجه کنیم که چارچوب های دینی و منافع و مصالح عمومی را بر منافع حزبی و صنفی ترجیح بدهیم.

حمایت از اصل نظام واجب و تضعیف آن حرام است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به الگو درمنطقه است، یادآور شد: نظام اسلامی، نظامی شرعی است و حمایت از اصل نظام واجب و تضعیف آن حرام است و باید پیشرفت ها و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی را برای مردم بازگو کرد.

گفتنی است، روز چهارشنبه هجدهم اسفندماه، حضرت آیت الله وحید خراسانی در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شده بود، با انتقاد از دستگاه های فرهنگی و امنیتی، خواستار مقابله جدی با تبلیغ مسیحیت در کشور شده بود