تبیان، دستیار زندگی
پادشاه عربستان چند سال پیش بیان کرد که برخی علمای ما که شیوخ ماهواره‌ای و اینترنتی هستند،‌ در افترا بستن به خدا، هیچ ابایی ندارند؛ وی همچنین عربستان را گرفتا شرک علمای وهابی دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عربستان گرفتار شرک علمای وهابی شده است
حسینی قزوینی

پادشاه عربستان چند سال پیش بیان کرد که برخی علمای ما که شیوخ ماهواره‌ای و اینترنتی هستند،‌ در افترا بستن به خدا، هیچ ابایی ندارند؛ وی همچنین عربستان را گرفتا شرک علمای وهابی دانست.

به گزارش مرکز خبر حوزه،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قزوینی در نشست «ارائه راهکار مقابله با هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم وهابیت علیه شیعه»، اظهار داشت: وهابیت در عرصه امامت وولایت فعالیت‌های زیادی انجام داده و شبهات زیادی را دراین عرصه ایجاد می‌کنند.

وی افزود: این شبهات به اندازه ای زیاد و خطرناک است که اگر پاسخ داده نشود، حتی می‌تواند به افکار فرهیختگان علمی و دینی نیز آسیب برساند.

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج)با تأکید بر رسالت حوزه در دفاع از آموزه‌های دینی، اظهار داشت: حوزه نباید عرصه را برای جولان دادن وهابیت خالی کند و شرایطی ایجاد کند که آنها بتوانند هر نوع فعالیت ضد شیعی را به آسودگی انجام دهند.

*ضرورت راه‌اندازی مرکزی ضد شبهات وهابیت

وی در ارائه راهکارهای اساسی در باره این تهاجمات گسترده فرهنگی و ضد شیعی اظهار داشت: نخستین کاری که در این راستا باید انجام دهیم، راه‌اندازی مرکزی برای شناسایی و رصد شبهات وهابیت و دسته‌بندی آنها درحوزه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قزوینی ادامه داد: ایجاد مرکز نیرومند پژوهشی با استفاده از اساتید و پژوهشگران توانای حوزوی و دانشگاهی و تدوین پاسخ‌های قاطع و کوبنده به شبهات و در ادامه طرح اشکالات و شبهات اساسی و مستند به مبانی فکری و اقتصادی وهابیت نیز ضروری است.

وی با اشاره به فعالیت برخی نهاد‌ها در عرصه پاسخ‌گویی به شبهات وهابیت، اظهار داشت: این نهاد‌های پژوهشی به دلیل هماهنگ نبودن با یکدیگر، کارهای تکراری فراوانی انجام می‌دهند و در شرایط کنونی نباید امکانات ما صرف شبهات تکراری می‌شود.

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج)ادامه داد: در این شرایط حوزه باید به صورت جدی وارد عمل شود و این پژوهش‌ها را ساماندهی و مدیریت نماید و بهره‌وری آنها را افزایش دهد.

*باید مداحان با شبهات و نقل مقتل‌ها آشنا شوند

وی برگزاری نشست‌هایی ویژه مداحان را در راستای آشنایی با شبهات و نقل‌مقتل درست و اجتناب از مطالب سست و بی‌پایه را ضروری دانسته و گفت: برخی مداحان سخنانی بیان و کارهایی می‌کنند که مجوز قتل شیعه را در دیگر کشورهای اسلامی صادر می‌کند؛ از این رو نیاز است که این قشر دقت بیشتری در گفتار و رفتار خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قزوینی افزود: ایجاد مرکز آموزش‌های تخصصی پاسخ‌گویی به شبهات و تربیت نیروی توانمند از میان اساتید حوزه و دانشگاه، تشکیل دوره‌های ویژه آشنایی با روش پاسخ‌گویی برای مبلغان تأثیرگذار، ائمه جمعه و جماعات و دبیران و معلمان نیز از دیگر اقدامات اساسی در مقابله با جریانات ضد شیعی وهابیت می‌باشد.

وی استفاده از شخصیت‌های ضد وهابی را از ضروریات مقابله با فعالیت‌های این فرقه ضاله معرفی کرده و گفت: برخی از علمای اهل سنت فعالیت‌های بیشتری از شیعه نسبت به مبارزه با افکار پلید وهابیت انجام می‌دهند که ما از آنها غافل هستیم. اگر به آنها توجه کنیم کارهای مؤثرتری در راستای مقابله با فعالیت‌های ضد شیعی وهابیت را می‌توانیم انجام دهیم.

*قدر فرصت‌های طلایی را بدانیم

وی خاطرنشان کرد: این فرصت طلایی‌ای بود که ما می‌توانستیم با جریان‌سازی رسانه‌ای و مطبوعاتی، از آن بهره ببریم، ولی نسبت به این مسئله غفلت کردیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قزوینی با ضروری دانستن این فرصت‌های طلایی در محکوم کردن وهابیت،‌ افزود: چندی پیش نیز مفتی اعظم عربستان، در برابر تعداد زیادی از علمای وهابی که جوانان را به جهاد علیه شیعه و کشتار شیعیان در عراق ترغیب کردند، عملیات‌های انتحاری را محکوم کردند، ولی باز ما نسبت به این مسئله نیز غفلت کردیم و حوزه، رسانه‌های جمعی و سایت‌های شیعی از آن بهره‌ای نبردند.


حوزه نیوز