تبیان، دستیار زندگی
كه نظام اسلامى در آنِ واحد، هم خلوص بیشترى پیدا كرد، هم حقانیت او ثابت شد، هم واقعیت او در جامعه استقرار پیدا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانات رهبری با مسئولین و شخصیت‌های علمی سیاسی

بیانات در دیدار مسئولان و شخصیت‌های علمی سیاسی 17/1/1389

رهبر

دین، ایمان دینى، توجه دینى، ضامن سعادت انسان است. بشر بدون دین وضع بدى پیدا میكند. همه‌ى ادوار هم همین جور بوده، الان هم همین جور است. الان هم این كسانى كه دنیا را منهاى دین و با تخلیه‌ى دین خواستند اداره كنند، دچار مشكلات صعب عجیبى هستند. این مشكلات مثل مشكلات جسمانى و روزمره‌ى انسان نیست كه فوراً خودش را نشان بدهد؛ نه، یك وقتى نشان میدهد كه دیگر قابل علاج نیست.

بشر باید به دین برگردد، و برمیگردد و شروع كرده به برگشتن؛ چه بخواهند، چه نخواهند، این خواهد شد. و در این حركت عظیم، اسلام آن نقطه‌ى درخشان است؛ آن نگین اصلى در گردونه و منظومه‌ى توجهات معنوى به ادیان است. اسلام می درخشد. میخواهند جلوى اسلام را بگیرند، نمیتوانند.

دشمنى با جمهورى اسلامى هم یك قسمت عمده‌اش مربوط به این است؛ چون میدانند این حركتِ دینى است، این ایمانِ دینى است كه مردم را به راه انداخته، در صحنه‌ها نگه داشته؛ آنها را در مشكلات، در دست‌اندازهاى خطرناك، در پیچهاى خطرناك هدایت كرده؛ این را مى‌بینند و میفهمند. البته خیلى از این سیاستمدارها، سیاستگذارهاى واقعى نیستند؛ مجریان سیاستهایند، ظواهر را مى‌بینند؛ اما آن كسانى كه طراحان سیاستهاى بین‌المللى هستند، كه واقعاً با هدایت آنها دارد این دنیاى مادى حركت میكند، آنها ناگزیر میفهمند قضیه این است؛ چاره‌اى هم ندارند.

دشمنى با جمهورى اسلامى هم یك قسمت عمده‌اش مربوط به این است؛ چون میدانند این حركتِ دینى است، این ایمانِ دینى است كه مردم را به راه انداخته، در صحنه‌ها نگه داشته؛ آنها را در مشكلات، در دست‌اندازهاى خطرناك، در پیچهاى خطرناك هدایت كرده؛ این را مى‌بینند و میفهمند

سعى میكنند دنیاى اسلام را مشغول كنند. دنیاى اسلام بایستد، و میتواند. ظرفیتهاى دنیاى اسلام براى ایستادگى در مقابل خباثتها و طمع‌ورزى‌هاى صهیونیستها خیلى بالاست. همه‌ى توجه فوراً متوجه نفت میشود؛ مسئله‌ى نفت نیست. اینجا مركز دنیاست، بزرگترین بازارهاى مصنوعات غربى توى این منطقه است، آبرویشان به اینجا وابسته است، مهمترین گذرگاه‌هاى جهانى در اختیار این مجموعه‌ى كشورهاى مسلمان است؛ این چیزها رگهاى حیات دنیاست، دست مسلمانهاست؛ مسلمانها از اینها استفاده كنند، میتوانند.

ما مسائلمان را تقسیم كنیم به مسائل اصلى و غیر اصلى؛ به اصلى‌ها بپردازیم. مسائل اصلى در كشور ما زیاد است؛ هركدام وظیفه‌اى دارند، كارى دارند. به هدایت این مردم و به هدایت نظام و پیشبرد نظام بیندیشیم و بپردازیم.

فرآوری:پریسا چیذری

بخش سیاست تبیان


منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری