تبیان، دستیار زندگی
وقتی متوجه می شوید مناسب همدیگر نیستید، یا آنطور که فکر می کردید نمی توانید با هم کنار بیایید و به عبارتی دارید همه چیز را تحمل می کنید. در این شرایط، شاید مهم ترین قدم روراست بودن با خودتان است تا بتوانید ایرادهای کار را پیدا کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش بینی یک جدایی زودرس (تست)

پیش بینی یک جدایی زودرس

شاید پذیرفتنش سخت باشد اما خیلی وقت ها شما در شرایطی قرار می گیرید که چاره ای جز پایان دادن به نامزدی تان ندارید. وقتی متوجه می شوید مناسب همدیگر نیستید، یا آنطور که فکر می کردید نمی توانید با هم کنار بیایید و به عبارتی دارید همه چیز را تحمل می کنید. در این شرایط، شاید مهم ترین قدم روراست بودن با خودتان است تا بتوانید ایرادهای کار را پیدا کنید و پیش از آنکه زندگی مشترک تان را زیر یک سقف شروع کنید، به نامزدی خاتمه دهید.

توصیه می کنیم کمی با خود خلوت کنید و با نهایت صداقتی که در خود سراغ دارید، به سوالات این پرسش نامه پاسخ دهید. این پرسشنامه نشانه های هشداردهنده ای را می سنجد که در آینده زندگی شما را تهدید کرده و باعث جدایی شما می شوند. در پاسخ به سؤالات زیر، یکی از گزینه های «همیشه، اغلب، به ندرت، هرگز» را انتخاب کنید.

1- همیشه چه در حضور دیگران یا پیش خود با صدای بلند از نامزد/همسرتان انتقاد می کنید.

2- همیشه دوست دارید کارها را بدون حضور او انجام داده و آزادی و خلوت شخصی خود را حفظ کنید.

3- نسبت به او احساس سردی و بی تفاوتی می کنید.

4- حس می کنید توان بخشش اشتباهات و خطاهای او را ندارید و به همین دلیل، هر بار که این اشتباهات را به خاطر می آورید، از دست او عصبانی شده و یا نسبت به او احساس انزجار می کنید.

5- از زمانی که عقد کرده اید، بیشتر دیدارهای شما به خانه محدود شده و هیچ تمایلی برای فعالیت های اجتماعی یا بیرون رفتن با هم ندارید.

6- ترجیح می دهید بیش تر اوقات فراغت خود را همراه با دوستان باشید تا با نامزد/همسرتان.

7- اغلب، مشاهدات و احساسات خود را با نامزد/همسرتان در میان نمی گذارید چون احساس می کنید او افکار و احساسات شما را درک نمی کند و یا احترامی برای آن ها قائل نیست.

8- یک دوست خوب دارید که اغلب افکار و احساسات تان را به جای آن که به نامزد/همسرتان بگویید، با او در میان می گذارید و احساس نزدیکی بیش تری به او می کنید تا به نامزد/همسرتان چرا که او، شما را درک می کند، در حالی که چنین درکی از نامزد/همسرتان بر نمی آید.

9- هنگامی که نامزد/همسرتان حرف می زند، خوب به حرف هایش گوش نمی دهید و تنها نیمی از حرف های او را می شنوید.

10- خود را در کار و درس غرق کرده اید و از بودن با او سرباز می زنید. انگار که هیچ گاه فرصتی برای با هم بودن ندارید.

11- از ظاهر و قیافه خود نزد نامزد/همسرتان غافل می شوید. به لباس پوشیدن خود اهمیتی نمی دهید و برایتان مهم نیست که او درباره ظاهر شما چه قضاوتی دارد.

12- پیش دوستان خود، از نامزد/همسر و خانواده او شکایت می کنید.

13- به شدت  او را با دیگران مقایسه می کنید و دیگران در نظرتان بهتر از او می آیند.

14- هیچ وقت از او تعریف و تمجید نمی کنید چون اساسا چیزی برای تمجید کردن نمی بینید.

کلید آزمون:

پاسخ امتیاز

همیشه:  5

اغلب:  3

به ندرت: 1

هرگز:  0

حال امتیازهای خود را جمع ببندید.

یادداشت

نتیجه گیری آزمون:

امتیاز بین 0 تا 21:

رابطه شما خوب است. برای جلوگیری از مشکلات بعدی در مسائلی که امتیازات بالاتری گرفته اید، بیش تر کار کنید.

امتیاز بین 22 تا 35:

مشکلات رابطه شما به تازگی شروع شده و ممکن است هنوز متوجه آن ها نشده باشید اما به مرور زمان، مشکلات بزرگ تر، خود را نشان خواهند داد. با او در مورد مسائلی که نشانه های خطر و هشدار را مشاهده کرده اید، صحبت کنید. در بررسی مشکلات تان سعی کنید تا آن ها را حل و فصل کرده و با یکدیگر صمیمی تر و نزدیک تر شوید.

امتیاز بین 36 تا 50:

رابطه شما دچار مشکلات جدی است و به نظر می رسد که شما در یک قدمی جدایی قرار دارید. اگر می خواهید رابطه تان را نجات دهید، به همسرتان بگویید که نیاز به کمک دارید و به یک مشاور یا روان شناس مراجعه کنید. سعی کنید این کار را با هم انجام دهید. یک تنه نمی توان چنین رابطه ای را اصلاح کرد.

امتیاز بین 51 تا 70:

رابطه تان دچار بحران جدی است و توجه بیش تر شما را می طلبد. ممکن است که بتوانید آن را نجات دهید، البته زمانی که تمام توجه مادی و معنوی خود را به کار ببندید. راهنمایی های ارائه شده برای گروه قبلی را هرچه زودتر به کار بندید چرا که زمان، از دست رفته و باید هرچه سریع تر بر کرختی این رابطه غلبه کنید.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از نشریه شادکامی، شماره 73

مقالات مرتبط:

ترک اعتیاد عاطفی

پایان یک نامزدی تلخ

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.