تبیان، دستیار زندگی
خوش به حال آنهایی که در لحظه حلول دلهاشون حول مقام شهادت هروله می کنه و هم نفس با شهدا احسن الحال را درک می کنند . مدت ها بود دنبال مصداقی بودم تا ببینم زیارت مناطق عملیاتی و مشخصاً شرکت در اردوی راهیان نور را به چه می توان تشبیه کرد ؟!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در جمع زائران سرزمین نور ...

خوش به حال آنهایی که در لحظه حلول دلهاشون حول مقام شهادت هروله می کنه و هم نفس با شهدا احسن الحال را درک می کنند .

راهیان نور

مدت ها بود دنبال مصداقی بودم تا ببینم زیارت مناطق عملیاتی و مشخصاً شرکت در اردوی راهیان نور را به چه می توان تشبیه کرد ؟!

چندی پیش کمیته فرهنگی راهیان نور استان... جلسه ای داشت که ما را هم برای شنیدن نظرات جوانان دعوت کرده بودند .

من در میان همهمه و شور و شوق دانشجویانی که با شعف خاص ،  مشغول آسیب شناسی بودند،  قلم بر روی کاغذ گذاشته و سیاه مشقی از ذهن آشفته ام را روی صفحه سفید منتقل می کردم .

بارقه ای در ذهنم پدیدی آمد و همان شد که باید و حال این که می خوانید،  ترجمان همان افکاراست .

مدخل اول

بهره مندی از فیوضات شب قدر به اندازه استعداد افراد تنوع دارد و صرف اینکه شخصی فقط در شب های قدر بیدار باشد این یعنی احیا ولی احیای من کجا و احیای اهل دل کجا ؟!

مدخل دوم

برای درک اکمل فیوضات شب قدر، مقدماتی لازم است از جمله اینکه روزه دار آداب ورود به شب قدر را رعایت کند تا از خوان نعمت لایتناهی الهی بهره وافی برد و بر اریکه عبودیت تکیه زند !

مدخل سوم

درک شب قدر و خوشه چینی و تنعم از نعمت خداوندی، یک چیز است و صیانت آن تا شب قدر سال آتی ، داستانی دیگر دارد  و مرد راه همی خواهد تا داشته هایش را تا سالی دیگر پاسداری کند !

مخرج اول

هرآنکه قدم بر خاک پاک اهالی آسمان می گذارد  و بر سر سفره شهدا می نشیند و پای در سرزمین عروج ارواح طیبه می گذارد روزه داری است که شب قدر را  احیا کرده است و خود می داند که ایام ماضی چه کرده و با کدام حال بی خوابی شب قدر را به جان خریده است و هرکه به آن می رسد که از آن بوده  ؟!!

یکی خستگی می یابد ،  دیگری دلخستگی و آن یک دلبستگی و تو خود دانی از کدامین گروهی !!!

مخرج دوم

سه روز وقوف در بهشت خاکی، که قدم به قدم اش مطهر به قدوم شهیدی از دیار شهود است ، همان سه شب قدر است.

حال خود دانی یا بخواب یا بیدار باش...

و یا بیدار شو !!!

مخرج سوم

هرکه هستی و هر چه داری مطمئن باش بسته به ظرفی که می بری پر و پیمان باز خواهی گشت به هوش باش، توشه راه ، به تاراج راهزنان و حراج معصیت از کف ندهی !!

طوبی لکم و حسن مآب

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع :

وبلاگ ریگستان

مطالب خواندنی :

20راهکار مفید برای راهیان نور

راوی از روایت جنگ می گوید

راهیان نور سفری زیارتی - سیاحتی

تأثیر کاروان راهیان نور