تبیان، دستیار زندگی
" در "افسانه ی شادی‌ها" برای فیلم "افسانه ی شادیها" از گریم سه بعدی كه امروز در جهان حرفی برای گفتن دارد استفاده كردیم. جلال‌الدین معیریان طراح چهره‌پرداز سینما در ضمن بیان این مطلب درباره فیلم جدیدش گفت: وقتی طراحی چهره‌پرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طراحی و اجرای "گریم سه بعدی" در "افسانه ی شادی‌ها"


برای فیلم "افسانه ی شادیها" از گریم سه بعدی كه امروز در جهان حرفی برای گفتن دارد استفاده كردیم.

جلال‌الدین معیریان طراح چهره‌پرداز سینما در ضمن بیان این مطلب درباره فیلم جدیدش گفت: وقتی طراحی چهره‌پردازی فیلم افسانه شادی‌ها از طرف علی قوی‌تن كارگردان این فیلم به من پیشنهاد شد بعد از خواندن سناریو متوجه شدم كاری فوق‌العاده و ه نفع گریم است و به همین جهت با اشتیاق پذیرفتم.

وی با اشاره به گریم یكتاناصر بازیگر این فیلم در نقش پیرزنی 75 ساله اظهار داشت: ما به طریق گریم سه بعدی به این چهره رسیدیم كار بسیار سنگینی است كه 6 ساعت زمان می‌برد كه خوشبختانه هم بازیگر تحملش را دارد و هم كارگردان با صبر و حوصله این تایم را تحمل می‌كند تا ما بتوانیم این گریم را آنطور كه شایسته فیلم است به نمایش درآوریم.

معیریان كه در این فیلم به ایفای نقش نیز می‌پردازد با اشاره به نقش خود گفت: من نقش خودم را بازی می‌كنم .شخصیت اصلی فیلم توسط استادش كه نقش آنرا خسرو شكیبایی، بازی می‌كند به پیش من آورده می‌شود و من آنرا گریم می‌كنم. فیلم داستان جالبی دارد و امیدوارم نهایت كار به گونه‌ای شود كه شایسته‌ این همه تلاش است.

جلال‌الدین معیریان تا كنون طراح چهره‌پردازی كارهایی چون مرگ یزدگرد، كمال‌الملك، كشتی آنجیلیكا، ردپای گرگ، سارا، هبوط، زمین آسمانی، غزال، هزار دستان، سربداران، كوچك جنگلی، مردان آنجلس و ولایت عشق را عهده‌دار بوده كه برای فیلم غزل موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین چهره‌پردازی از چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شده است.