تبیان، دستیار زندگی
افرادی را که امروزه به بنی‌اسرائیل منسوب می‌کنند، در واقع بازماندگان قوم یهودا هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یاغی‌ترین قوم تاریخ


افرادی را که امروزه به بنی‌اسرائیل منسوب می‌کنند، در واقع بازماندگان قوم یهودا هستند.


قوم بنی اسرائیل

قوم بنی‌اسرائیل(که خود به ۱۲ قوم تقسیم می‌شود) بازماندگان قبایلی هستند که ابتدا در حدود ۴۰۰۰ سال پیش در جنوب بین‌النهرین ساکن بوده‌اند، بعد به سرزمین کنعانیان(فنیقیهای‌ها)[۱] و سپس به مصر مهاجرت کرده‌اند. در مصر مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و با ظهور موسی در حدود ۳۳۵۰ سال پیش، به دین موسی گرویدند و طی مهاجرتی معروف توسط وی دوباره به سرزمین کنعان انتقال داده شدند.[۲] این قوم در حدود ۳۰۰۰سال پیش اولین دولت خود را در همان سرزمین بنیان نهادند.[۳] بعدها در اثر هجوم بیگانگان و جنگ‌های داخلی۱۱قوم دیگر از بین می‌روند و یا به عنوان برده در قوم یهودا ادغام می‌شوند.

افرادی را که امروزه به بنی‌اسرائیل منسوب می‌کنند، در واقع بازماندگان قوم یهودا هستند.4

به روایت قرآن، قوم بنی اسرائیل به رغم برخورداری از انواع نعمتها و موهبتهای مادی روزگار، لجبازترین و عنودترین قوم تاریخ به شمار می روند. قومی که پیامبران خود را به قتل می رساند و از گستاخی و طغیان چیزی فرو گذار نمی کرد.

امروز، صهیونیزم جنایت پیشه، بازمانده و تفاله همان قوم لجباز و عنود است که با دین مبین اسلام سر ناسازگاری گذاشته و می گذارد.

قوم عصیانگر و فاسق

از حكیمی پرسیدند: در بین اقوام گذشته و حال، چه قومی نابكارتر است؟ حكیم اندكی تامل نمود و اظهار داشت: خداوند متعال می‌داند!

گفتند: معلوم است كه خداوند بهتر و دقیق‌تر و كاملابر همه امور مطلع است ما نظر شما را پرسیدیم.

حكیم گفت: از گزارش‌های قرآن مجید می‌توان فهمید كه اقوام: نوح، هود، لوط، فرعونیان، ثمود، اصحاب سبت، قوم صالح، اصحاب اخدود و...

گفتند: از بین اینها كدامیك نابكارتر بودهاند؟

حكیم گفت: خدا عالم است اما به نظر می‌رسد كه گروهی از بنی اسرائیل كه در ظاهر خود را یهودی و مومن به خدا و حضرت موسی (ع) می‌دانستند اما در باطن از هوا و هوسهای خویش پیروی می‌كردند. از همه نابكارترند زیرا حضرت موسی (ع) آنها را فاسق و گناهكار و نافرمان نامیده و خداوند متعال نیز بر این ویژگی آنها صحه گذارده است.

به روایت قرآن، قوم بنی اسرائیل به رغم بخورداری انواع نعمتها و موهبتهای مادی روزگار، لجبازترین و عنودترین قوم تاریخ به شمار می روند. قومی که پیامبران خود را به قتل می رساند و از گستاخی و طغیان چیزی فرو گذار نمی کرد. امروز، صهیونیزم جنایت پیشه، بازمانده و تفاله همان قوم لجباز و عنود است که با دین مبین اسلام سر ناسازگاری گذاشته و می گذارد

گفتند: سند این سخن شما چیست؟

حكیم اظهار داشت: خداوند سبحان در آیات متعدد قرآن مجید به این حقیقت اشاره فرموده است از جمله می‌توان به آیات 26 تا 24 سوره مائده اشاره كرد كه می‌فرماید:

قَالُوا یا مُوسَى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَهَا أَبَدًا مَا دَامُوا فِیهَا فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ*  قَالَ رَبِّ إِنِّی لَا أَمْلِكُ إِلَّا نَفْسِی وَأَخِی فَافْرُقْ بَینَنَا وَبَینَ الْقَوْمِ الْفَاسِقِینَ* قَالَ فَإِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَیهِمْ أَرْبَعِینَ سَنَةً یتِیهُونَ فِی الْأَرْضِ فَلَا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْفَاسِقِینَ.

(بنی اسرائیل) گفتند: ای موسی! تا آنها در آنجا هستند ما هرگز وارد نخواهیم شد؛ تو و پروردگارت بروید (و با آنها بجنگید) ما همین جا نشسته ایم (تا جنگ تو و خدا با دشمنان ما تمام شود آن گاه ما وارد آنجا می‌شویم!!)

(موسی) گفت: پروردگارا! من فقط اختیار خود و برادرم را دارم (و اینها گوش به حرفم نمی‌دهند) میان ما و این جمعیت گناهكار، جدایی بینداز! خداوند (به موسی) فرمود: این سرزمین (مقدس) تا چهل سال بر آنها ممنوع است (و به آن نخواهند رسید)؛ پیوسته در بیابان سرگردانند؛ و درباره (سرنوشت اسفبار) این جمعیت فاسق (نیز) غمگین نباش (كه حقشان است)!

گفتند: ای حكیم! اكنون از بین رفته‌اند و دیگر جز نامی از آنها باقی نیست.

حكیم گفت: فرزندانشان موجودند.

یهودی

گفتند: چه كسانی هستند؟

گفت: صهیونیسم كافر قاتل و ستمكار! همان كسانی كه یك ملت را كشتند و آواره كردند و شكنجه نمودند و به صغیر و كبیر آنها رحم نكردند و اصلا طبق اعتقادات سیاسی خود، غیر از صهیونیسم را آدم نمی‌دانند!

پرسیدند كه: سرنوشت یاغی ترین قوم تاریخ چه خواهد شد؟

حكیم گفت: به حول و قوه الهی، به سختی در هم كوبیده می‌شوند...

فاذا جاء وعد الاخره لیسوا وجوهكم و لیدخلوا المسجد كما دخلوه اول مره و لیتبروا ما علوا تتبیرا. و هنگامی كه وعده دوم فرا رسد (آنچنان دشمن بر شما (بنی اسرائیل=صهیونیسم) سخت خواهد گرفت كه آثار غم و اندوه در صورتهایتان ظاهر می‌شود و داخل مسجد (الاقصی) می‌شوند، همان طور كه بار اول وارد شدند؛ و آنچه را زیر سلطه خود می‌گیرند، در هم می‌كوبند. 5

پی نوشت ها:

1. شامل اسرائیل و فلسطین فعلی

2. درباره زمان مهاجرت بنی‌اسرائیل از مصر به کنعان و دشواری‌های یافتن یک زمان دقیق برای آن بنگرید به: H. H. Ben-Sasson (ed.). «A History of the Jewish People». Harvard University Press. ۱۹۷۶.صص ۴۰-۴۳.

3. شهبازی، عبدالله. آغاز و پایان بنی‌اسرائیل(۱) - خاستگاه آرامی. بازدید در تاریخ ۱۳۸۶/۰۲/۲۹.

4. شهبازی، عبدالله. آغاز و پایان بنی‌اسرائیل(۶) - یهودیان و انهدام بنی‌اسرائیل. بازدید در تاریخ ۱۳۸۶/۰۲/۲۹.

فرآوری: شکوری

بخش قرآن تبیان


منابع:

روزنامه كیهان، شماره 19769، 27/7/89، صفحه 6، نویسنده: عباسعلی كامرانیان

ویکیپدیا