تبیان، دستیار زندگی
شکاران" رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: گزارش فعالیت سازمان تربیت بدنی امیدوار کننده است ، میزبانی مسابقات والیبال جوانان جهان توفیق خوبی است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایجاد شرایط با ثبات در قهرمانی رشته های مخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"ملاقات رجال با ورزشکاران"

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: گزارش فعالیت سازمان تربیت بدنی امیدوار کننده است ، میزبانی مسابقات والیبال جوانان جهان توفیق خوبی است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایجاد شرایط با ثبات در قهرمانی رشته های مختلف ورزشی، برگام برداشتن مسوولان ورزش به سوی ثبات و تکامل بیش از پیش تاکید کرد.حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی با حضور در جمع مسوولان ورزش کشور و قهرمانان تیم های باشگاهی والیبال اظهار داشت: همواره تاکید داشته که باید از قرار گرفتن در شرایط تصادفی و اتفاقی پرهیز نماییم و به سوی تکامل گام برداریم . بر این اساس می توان در سطح رشته های ورزشی مختلف ازرشته والیبال به عنوان نمونه ای که طی ملاقات قبلی من تا کنون ( یک سال گذشته) صاحب موفقیت های خوبی شده است و نشان دهنده حرکت تکاملی این رشته می باشد، نام برد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی ما از موقعیت بسیار مناسبی در سطح والیبال برخوردار هستیم خطاب به مسئولان فدراسیون والیبال گفت: امیدواریم شما بتوانید به نحو احسن مسابقات جوانان جهان را نیز برگزار کنید و بر اساس شرایط موجود بهتر از گذشته شناخته شود. همانطور که رییس فدراسیون والیبال اظهار داشتند،اگر چه وضعیت موضع گیری های بین المللی بر علیه ما چندان خوشایند نیست ولی همین جلب نظر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برای کسب میزبانی این مسابقات توفیق بسیار خوبی برای ورزش ایران به شمار می رود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پدیده ورزش به عنوان یکی ازپایه ای ترین ارکان جامعه خاطر نشان کرد: ورزش به دلیل پیام های عمیق و انسان سازی که برای آحاد یک ملت در بردارد ازاهمیت به سزایی برخوردار است و شاید این بخش از مهمترین قسمت های جامعه می باشد که نوعاً انسانهای قابل قبول و دوست داشتنی درآن حضور دارند.

وی با ابراز خرسندی از حضور یافتن در میان قشر جامعه ورزشکار گفت: چهره های ورزشکاررشته مختلف ورزشی از نشانه های انسان های متکی به نفس و متدین به شمار می روند، که مطرح شدن آنان دراجتماع موجبات رونق کار،نشاط و فعالیت را فراهم خواهد آورد، درحقیقت روح مردانگی و امید با حضور ورزشکاران به جامعه تزریق می شود.

هاشمی رفسنجانی با مثبت ارزیابی کردن گزارش کار فعالیت 16 ماهه رییس سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: با برنامه ای که مهندس مهر علیزاده برای تدوین طرح جامعه تربیت بدنی و ورزش در نظر گرفته اند امیدواری زیادی برای بهبود شرایط فعلی ورزش احساس می شود و بدون شک مردم، نیز به واقع امراستحقاق هر گونه تغییر و تحول را به سوی پیشرفت دارند.

از سوی دیگر گزارش کار فعالیت سازمان تربیت بدنی از سال گذشته تا کنون، موجب ایجاد خوشحالی و امیدواری بسیاری در وجود انسان نسبت به پدیده ورزش می شود.

یاد آور می شودپیش از سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهندس مهر علیزاده با ارایه گزارشی از روند فعالیت 16 ماهه سازمان تربیت بدنی به ارایه توضیحاتی در خصوص کسب عناوین رشته های مختلف ورزش در مسابقات آسیایی بوسان کره جنوبی و میادین بین المللی، تجدید نظردرمدیریت و برنامه ریزی کار فدراسیون های ورزشی، تشکیل کمیته مسابقاتی 2004 آتن و 2006 دوحه، تشکیل کمیته ورزش های پایه، رشد بودجه جاری و عمرانی سازمان تربیت بدنی درسال 82 نسبت به سال 81 ( توجه ویژه مسوولان نظام به ورزش)، ایجاد تبصره خاصی مبنی بر اخصاص یافتن یک درصد از بودجه دستگاهها و نهادها به بخش ورزش، ایجاد صندوق اعتباری ورزشکاران و ایجاد آیین نامه از کارافتادگی وبیمه ورزشکاران، رشد روز افزون پروژه های ورزشی نیمه کاره( طرح های ساخت 1377 پروژه ورزشی) و.... پرداخت. گفتنی است، محمد یزدانی خرم، نیز در ابتدای این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت های فدراسیون والیبال پرداخت.