تبیان، دستیار زندگی
سریال «مختارنامه» با نگاهی عاشقانه سعی در ارایه تصویری زیبا از واقعه كربلا دارد و می‌كوشد غیرمستقیم و در حاشیه بخش‌هایی از واقعه‌ی كربلا را برای مخاطبان ترسیم كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چالش‌های نشان دادن چهره حضرت عباس(ع)

 چهره حضرت عباس(ع


رضا رویگری گفت: سریال «مختارنامه» با نگاهی عاشقانه سعی در ارایه تصویری زیبا از واقعه كربلا دارد و می‌كوشد غیرمستقیم و در حاشیه بخش‌هایی از واقعه‌ی كربلا را برای مخاطبان ترسیم كند.

منطقه خراسان،‌ این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینكه «مختارنامه» را باید یكی از آثار موفقی دانست كه در قالب سریال به بخش‌هایی از واقعه‌ی عاشورا می‌پردازد، افزود: این سریال در گذر زمان به یكی از آثار ماندگاری تبدیل می‌شود كه توانسته با مخاطب ارتباط برقرار كند.

وی با تاكید بر اینكه حضور حضرت عباس(ع) در كنار نهر علقمه یكی از زیباترین و شورانگیزترین صحنه‌های سریال «مختارنامه» است، خاطرنشان كرد: مخاطبان در قسمت‌های آینده شاهد این صحنه‌های تاثیرگذار خواهند بود و من پیش بینی می‌كنم آن شب تمام مردم ایران به عشق حضرت عباس(ع) با دیدن این صحنه‌ها اشك بریزند.

بازیگر سریال «مسافر ری» ادامه داد: من صحنه‌های مربوط به حضرت عباس(ع) در كنار نهر علقمه را بدون تدوین دیدم و آن چنان تحت تاثیر قرار گرفتم كه در تمام آن لحظه‌ها اشك ریختم و یقین دارم مخاطبان تلویزیون نیز با دیدن این صحنه‌ها چنین احساسی پیدا خواهند كرد.

من صحنه‌های مربوط به حضرت عباس(ع) در كنار نهر علقمه را بدون تدوین دیدم و آن چنان تحت تاثیر قرار گرفتم كه در تمام آن لحظه‌ها اشك ریختم و یقین دارم مخاطبان تلویزیون نیز با دیدن این صحنه‌ها چنین احساسی پیدا خواهند كرد.

رویگری به چالش‌هایی كه در مورد نشان دادن چهره حضرت عباس(ع) در سریال «مختارنامه» پیش آمده، اشاره كرد و گفت: به عنوان یكی از عوامل این سریال آرزو دارم كه مردم از دیدن صحنه‌های بسیار تاثیرگذار مربوط به حضرت ابوالفضل(ع) آن هم به شكل كامل محروم نشوند، زیرا خیلی حیف است كه این صحنه‌ها آن طور كه به تصویر كشیده شده به نمایش درنیاید.

این بازیگر سینما و تلویزیون دیالوگ‌های سریال «مختارنامه» را یكی از نقاط قوت این اثر تلویزیونی دانست و اظهار كرد: میرباقری را باید استاد نوشتن دیالوگ‌های سریال‌های تاریخی ـ مذهبی دانست كه در این زمینه در میان كارگردانان ما بی رقیب است.

وی تكنیك بالای فیلمسازی و علاقه فراوان نسبت به مضامین دینی را از ضروریات ساخت فیلم‌های دینی عنوان كرد و یادآورشد: ساخت اینگونه آثار به ویژه درباره امام حسین(ع) باید به فیلمسازانی واگذار شود كه از پس بیان این موضوعات برآیند و با پشتوانه غنی مطالعاتی این كار را انجام دهند.

این بازیگر بازی در نقش «كیسان بن عمره» مشهور به كیان را یكی از افتخارات كارنامه بازیگری‌اش دانست و یادآور شد: به عنوان یك بازیگر، نقش كیان را عاشقانه دوست داشتم و عاشقانه و صادقانه برای ایفای آن زحمت كشیدم.

سینما و تلویزیون تبیان


ایسنا