تبیان، دستیار زندگی
دوران نامزدی فرصت خوبی است تا پیش از آنکه وارد زندگی مشترک شوید، همسرتان را محک بزنید و آینده زندگی با او را پیش بینی کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آینده ازدواجتان را پیش بینی کنید

تفکر

دوران نامزدی فرصت خوبی است تا پیش از آنکه وارد زندگی مشترک شوید، همسرتان را محک بزنید و آینده زندگی با او را پیش بینی کنید. این پیش بینی ها هر قدر هم که در دوران آشنایی و خواستگاری انجام شده باشد، باز هم ناقص است چون شما برای دسترسی به سطوح عمیق تر شخصیت همسرتان نیاز دارید به سطوح عمیق تری از رابطه وارد شوید و یکی از این سطوح همان نامزدی است که به دلیل رسمی نبودنش به شما امکان تجدید نظر بیشتری می دهد.

به طور کلی، ویژگی های شخصیتی مشخصی وجود دارند که اگر آنها را قبل از ازدواج شناسایی کنید، می توانید مطمئن شوید که ازدواج تان به شکست منتهی خواهد شد:

به طور کلی اگر طرف مقابل شما بیش از حد افسرده، کمرو، مضطرب، پرخاشگر، تکانشی (کسی که بدون فکر کردن و به صورت ناگهانی عمل می کند) و یا در برابر فشارهای روحی آسیب پذیر باشد، برای ازدواج مناسب نیست. اما به جز این موارد، چند نشانه دیگر هم هستند که باید آنها را جدی بگیرید و در صورت مشاهده آنها حتما درباره این ازدواج با یک مشاور مشورت کنید:

ازدواج

• اگر یکی از شما مدام به علاقه موجود بینتان شک می کند و مطمئن نیست که می تواند شما را دوست داشته باشد یا نه. این فرد می تواند نماینده تیپ شخصیتی تایید خواه باشد که در هر موردی مدام نیاز به تشویق، تایید و تحسین دیگران دارد. از اعتماد به نفس کمی بهره برده و در دراز مدت این خصوصیات او برایتان آزاردهنده خواهد شد.

• اگر فرد مورد نظرتان می خواهد که همه دوستان قدیمی خود را ترک کنید و یک زندگی اجتماعی تازه برپا کنید می تواند نماینده تیپ مالکیت طلب باشد که شما را از زندگی قبلی تان جدا کرده و می خواهد در یک فرم جدید از نو بسازد.

• اگر او همه تصمیمهای مهم در رابطه با شما را به تنهایی می گیرد و شما از این کار اذیت می شوید به احتمال زیاد همسرتان تیپ شخصیتی فرمانده دارد و شما مجبورید یک عمر زیردست و تابع او باشید.

• اگر او بارها از کوره در می رود و در کنترل خلق و خوی خود ناموفق است می تواند کسی باشد که مهارت های ارتباطی کمی داشته و هوش هیجانی او پایین است. در این صورت باید منتظر زد و خورد، عدم مدیریت، بی ارادگی، بد تصمیم گیری و... از او باشید.

عشق ودعوا

• اگر زمانی که با هم هستید، بیشتر وقت شما به جر و بحث و مخالفت می گذرد و نمی توانید تشخیص دهید که او را دوست دارید یا از او متنفرید. اگر در طول ماه به کرات احساس می کنید به نامزدتان علاقمندید یا از او متنفرید، کمی بیشتر روی این ازدواج فکر کنید.

• اگر یک روز کامل را و بدون تلویزیون با این شخص گذراندید و متوجه شده اید که هیچ حرفی برای گفتن و هیچ کاری برای سرگرم شدن ندارید و روز کسل کننده ای را داشته اید.

• اگر مدام جملاتی مانند این در سرتان می چرخد: شاید همه چیز بعد از ازدواج درست شود، شاید با گذشت زمان اختلاف ها خود به خود حل شوند، شاید بعد از ازدواج اخلاقش را بهتر کند و...

قفل عشق

• اگر با وجود اینکه زمان زیادی را با هم می گذرانید، واقعا خصوصیات فردی همدیگر را نمی شناسید یا با افکار یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنید.

•اگر با پدر یا مادر خود اختلاف عقیده های زیادی دارید و همسر آینده شما درست شبیه والدین نامطلوب شما است.

• اگر دلیل ازدواج شما، یافتن کسی است که جای مادر یا پدر را برایتان پر کند و از همسر آینده تان توقع دارید شب و روز مشغول رتق و فتق شما باشد یا حس می کنید بدون کمک او نمی توانید آب بخورید.

مریم آقا بزرگ

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.