تبیان، دستیار زندگی
در تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا و از دست رفتن قسمتی از آب مورد نیاز بدن، ما نیاز بیشتری به آب داریم . اكثر میوه های فصل تابستان را میوه های آبدار تشكیل می دهند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میوه های آبدار زمستونی

در تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا و از بین رفتن قسمتی از آب مورد نیاز بدن، ما نیاز بیشتری به آب داریم . اكثر میوه های فصل تابستان را میوه های آبدار تشكیل می دهند تا مصرف آنها نیاز بدن به آب را از بین ببرد. در زمستان به دلیل  بیماری های واگیردار عفونی همانند سرماخوردگی ، مقاومت بدن انسان به شدت كاهش می یابد و نیاز مبرمی به انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین C پیدا می کند كه این ویتامین ها را دقیقاً می توان در میان میوه های زمستانی به وفور یافت. حالا ما می خواهیم میوه های این فصل را به همراه خواصشان برای شما بیان کنیم.

پرتقال

میوه های آبدار زمستونی

پرتقال یکی از پرمصرف‌ترین میوه‌های فصل سرماست.

زیرا همانند دیگر مرکبات سرشار از  ویتامین C  است، همواره خوردن آن برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی توصیه می‌شود.

پرتقال علاوه بر ویتامین C دارای انواع ویتامین‌های B، E، A در ضمن در این میوه املاح معدنی بسیاری از جمله کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی مس، آهن، منگنز و روی نیز وجود دارد.

نارنگی

نارنگی نسبت به پرتقال کوچک‌تر است، و مزهٔ ترش و شیرین تری دارد.

نارنگی دارای ویتامین‌های A، B۱، B۲، C پروتئین، چربی، قند، حاوی مقدار زیادی فسفر، کلسیم است. این میوه خون را تصفیه و زیاد می‌کند و در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مؤثر است. نارنگی به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا،  یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.

گریپ فروت

گریپ فروت میوه‌ای از خانواده مرکبات است با پوست زرد رنگ، مزه آن ترش است و میل به تلخی دارد. این میوه دارای ویتامین‌های B و C است. گریپ فروت به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین C سبب افزایش مقاومت بدن و دستگاه ایمنی بدن در برابر هجوم بیماری های مختلف می شود.

فرآوری: نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان


منبع:

همشهری آنلاین

ویکیپدیا

آفتاب

*مطالب مرتبط

اکسیر جادویی

چرا باید میوه بخوریم؟

پیاز بخورید، زودتر بخوابید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.