تبیان، دستیار زندگی
وسایل کارآمد و اختراعات به درد بخور لزوما نباید خیلی پیچیده و عجیب باشند. گاهی ایده‌های ساده به مراتب توجه بیشتری را به سمت خود معطوف می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساده ، اما کارآمدعصا


وسایل کارآمد و اختراعات به درد بخور لزوما نباید خیلی پیچیده و عجیب باشند. گاهی ایده‌های ساده به مراتب توجه بیشتری را به سمت خود معطوف می‌کنند. مانند ایده  Cheng-Tsung Feng و Yu-Ting Cheng و عصای جدیدشان.


Balance Stick نام عصایی است که در هر حالتی می‌تواند تعادل خود را حفظ کند و بایستد. این عصا به علت سنگینی وزن قسمت انتهایی آن و شکل هندسی خاص آن قسمت می‌تواند تعادل خودش را به خوبی حفظ کند و در نتیجه تعادل صاحبش را نیز هر چه بهتر حفظ خواهد کرد.

اگر عصا از دست سالمندی رها شود، بر روی زمین نمی‌افتد و سالمند را به زحمت نمی‌اندازد. اگر سالمند بخواهد از کیف پول و یا جیب خود چیزی بر دارد نیازی نیست تا عصا را به جایی تکیه دهد، تنها کافیست آن را برای چند لحظه رها کند.

عصا

قایق برعکس، مخصوص سفرهای دریایی

طراحان این وسیله دریایی با ادغام کردن زیردریایی و قایق، قایق برعکسی را ساخته‌اند که صاحبش را با دیدن مناظر داخل آب، بسیار شگفت زده خواهد کرد. این قایق دارای اتاقکی شیشه‌ای در قسمت وسط خود است و هدایت قایق در این مکان صورت می‌گیرد.

قایق

برای دانستن شرایط در بالای آب، دوربینی روی قایق نصب شده و تصاویر را به نمایشگر درون قایق منتقل می‌کند. همچنین برای ماهیگیری و یا لذت بردن از سفر دریایی، مسافران می‌توانند از فضای روی قایق بهره ببرند. طراحان برای آنکه احتمال برخورد بدنه شیشه‌ای با کف دریا را از بین ببرند، در آن سنسورهایی تعبیه کرده‌اند که فاصله کف دریا با قایق را فاصله یابی‌ می‌کند.

قایق

ساعت فضایی، برای ارتباط با مریخی‌ها

ظاهرا شخصی به نام Alexander Avtanski  چندین دوست در سایر سیارات منظومه شمسی دارد و نیاز دارد بداند ساعت در هر سیاره‌ای چند است تا دیر وقت مزاحم دوستانش نشود!

Alexander Avtanski موفق به طراحی ساعتی شده است که می‌تواند به طور همزمان ساعت را در چندین سیاره در بر اساس دوره چرخش هر یک از انها نمایش دهد.

ساعت

این ساعت دارای 16 زمان سنج است که هر کدام از آنها را می‌توان به صورت مستقل متوقف و یا راه اندازی کرد. همچنین از 16 صدای مختلف نیز به عنوان زنگ در این ساعت استفاده شده است. با این ساعت می‌توان از زمان در زمین، مریخ، مشتری و سایر سیارات و همچنین فازهای مختلف ماه و هر چیزی که سیر تناوبی دارد اطلاع یافت. برای مثال می‌توانید مدت زمان عبور لکه بزرگ قرمز مشتری را با این ساعت حساب کنید.

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان