تبیان، دستیار زندگی
محسن علی‌اكبری: توجه به موسیقی اصیل و سنتی از موضوعات اصلی این فیلم است شهر آشوب آخرین ساخته یدالله صمدی، احتمالا تابستان سال 85 در سینماها به نمایش در می‌آید. محسن علی اكبری تهیه كننده این فیلم روز سه‌شنبه گفت: ما به دنبال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"شهر آشوب" به سینما می‌آید


محسن علی‌اكبری: توجه به موسیقی اصیل و سنتی از موضوعات اصلی این فیلم است

شهر آشوب آخرین ساخته یدالله صمدی، احتمالا تابستان سال 85 در سینماها به نمایش در می‌آید.

محسن علی اكبری تهیه كننده این فیلم روز سه‌شنبه گفت: ما به دنبال اكران این فیلم در تابستان هستیم و امیدواریم بتوانیم آن را در این فصل اكران كنیم.

علی اكبری با اشاره به اهداف اصلی ساخت  شهر آشوب  گفت: موضوع اصالت و هویت در میان نسل جوان و نسل سوم انقلاب كه ما آن را مدتهاست پنهان كرده‌ایم و بحث موسیقی اصیل سنتی و مباحثی چون طبابت و نجوم ، از مباحثی است كه در این فیلم مطرح شده و از موضوعات مورد نیاز جامعه ماست.

وی با اشاره به شخصیت غیاث‌الدین كاشانی،‌ دانشمند شیعه ایرانی گفت: ایشان در دنیا شخصیت بسیار شناخته شده‌ای است و یكی از مدارهای اصلی كره ماه را به نام ایشان زده‌اند ولی در ایران برای ما شناخته شده نیست.

وی در ادامه به داوری جشنواره فیلم فجر اشاره كرد و گفت: متاسفانه نگاه برخی از داوران ما در این سالها نگاه عمیقی و كارشناسانه و چندان تخصصی نبوده است و من این انتقاد را حتی در زمان فیلم مریم مقدس نیز داشتم.

وی معتقد است باید با فیلم‌هایی چون شهر آشوب كه مباحث فرهنگی سنگینی دارند در جشنواره‌ها با نگاهی تخصصی برخورد شود.

وی ادامه داد: اگرچه شهر آشوب در رشته‌های موسیقی و جلوه‌های ویژه سیمرغ گرفت ولی از فیلمبرداری خوبی برخورار بود و طراحی فو‌ق‌العاده و شاهكاری داشت ولی زحماتی كه برای این فیلم كشیده شد به آن شكل كه باید و شاید دیده نشد.

وی در ادامه گفت: در همه جای دنیا ، جشنواره‌ها تابع سیاست های آن منطقه از دنیا هستند. در یك جشنواره در آمریكا ، فیلمهای ضد آمریكایی جایزه نمی‌گیرند و از فیلمهایی تقدیر می‌شود كه آمریکا را بهتر و برتر نشان دهد. اما از قدیم، در جشنواره‌های ایرانی مرسوم شده كه فیلمهایی مورد تقدیر قرار بگیرند كه فقر و فلاكت بیشتری نشان دهند.

وی ادامه داد ما نمی‌گوییم كه فقر و ... در ایران وجود ندارد ولی نباید با كم كاری و كم فروشی، در معرفی فرهنگ و هنر غنی كشورمان كوتاهی كنیم متاسفانه ما نشسته‌ایم تا ببینیم خارجی ها چه می‌خواهند.

علی ‌اكبری گفت: ما باید آثاری را تهیه كنیم كه ملیت، هویت و تمدن‌ ما را به رخ بكشد.

لینک ها :

g>

سیمرغ ها آرام گرفتند

جوایز جنبی جشنواره فیلم فجر اهدا شد

نامزدهای‌ دریافت سیمرغ بلورین اعلام شدند

میلاد امام باقر(ع) با پروژه "شهرآشوب"

گزارش تصویری نشست مطبوعاتیشهرآشوب

شهرآشوب در بوته نقد