تبیان، دستیار زندگی
بعد از تمام درگیری های سیاسی در مصر که صنعت توریسم این کشور را برای مدتی به اغما برده بود، مصر این بار با یک جاذبه توریستی دیگر به عرصه گردشگری دنیا باز می گردد. جاذبه ای به نام میدان التحریر!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میدان التحریر جاذبه جدید مصر
میدان التحریر


بعد از تمام درگیری های سیاسی در مصر که صنعت توریسم این کشور را برای مدتی به اغما برده بود، مصر این بار با یک جاذبه توریستی دیگر به عرصه گردشگری دنیا باز می گردد. جاذبه ای به نام میدان التحریر!


میدان التحریر قاهره که در روزهای پرتب و تاب مصر مرکز تجمع ها و درگیری های سیاسی این کشور بود، این بار به خواست کارشناسان توریسم مصر تبدیل به یک سایت توریستی می شود تا به عنوان یادمان تحصن 18 روزه معترضان مورد بازدید گردشگران قرار گیرد.

عمر بدر متخصص توریسم  پیشنهاد کرده است که یادمانی درباره انقلاب مصر درمیدان التحریر و تبدیل این میدان به بخشی ازیک برنامه توریستی ایجاد شود

«هشام زازو» دستیار وزیر توریسم مصر در این باره اعلام کرد که میدان ها در تمام جهان به ویژه در کشورهای اروپایی به دلیل اهمیت تاریخی شان وحوادث که در آن ها رخ داده، اکثرا از جاذبه های مهم گردشگری محسوب می شوند. میدان التحریر نیز هم اکنون به نمادی از حرکت مردم مصر در روزهای اخیر مبدل شده است.

میدان التحریر

زازو اظهار داشت که دراین میدان باید ستون یا هرمی همراه با تصاویر انقلاب 25 ژانویه مصر و فهرستی از نام شهیدان نصب شود بنحوی که برای توریست ها جذاب و دیدنی شود و علاقه آنان را به دیدار از این اثر برانگیزد.

عمر بدر متخصص توریسم  پیشنهاد کرده است که یادمانی درباره انقلاب مصر درمیدان التحریر و تبدیل این میدان به بخشی ازیک برنامه توریستی ایجاد شود.

عبدالرحمن سمیر یکیاز اعضا ائتلاف 25 ژانویه نیز اظهارکرده است که هنرمندان و وزیر توریسم و فرهنگ و مقامات رسمی دولت باید تلاش هایی را به طور هماهنگ دراین زمینه صورت دهند.اعتراض کنندگان هم اکنون نیز اغلب با تهیه انواع عکس ها و اطلاعات درباره آنان که طی اعتراض های اخیر کشته شده اند، نمادهای یادگاری دراین میدان ایجاد کرده اند.

به این ترتیب، مسافران مصر در سال های آینده در کنار بازدید از اهرام ثلاثه و کویر سفید و باغ های دیدنی مصر، سری هم به میدان التحریر پایتخت این کشور خواهند زد تا از نزدیک شاهد محلی باشند که دیکتاتوری 30 ساله این کشور فرو ریخت.

بخش گردشگری تبیان


منبع:chn-ایسنا